هواشناسی بوشهر از افزایش محسوس دما از فردا تا یکشنبه و تلاطم خلیج فارس در اوایل هفته آینده خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز احتمال وقوع بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی نقاط استان وجود دارد.

هادی سالاری افزود: پنجشنبه و جمعه، جوی به نسبت آرام در سطح استان حاکم خواهد بود و پدیده‌های غالب غبار محلی و مه صبحگاهی است. اما از شنبه تا اواسط یکشنبه هفته آینده وزش باد شدید جنوبی در سواحل شمالی و مرکزی استان، باعث تلاطم دریا در این نواحی خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین از فردا تا روز یکشنبه، دمای هوا به طور محسوسی افزایش خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی، آسمان استان بوشهر را تا پیش از ظهر فردا، کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی، و امروز در برخی نقاط با احتمال بارش خفیف و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی کرد.

سالاری افزود: جهت وزش باد نیز متغیر، بیشتر جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت، بر روی دریا و سواحل استان گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: امروز کمترین دما با ۱۶ درجه سانتیگراد از جم گزارش شد و در شبانه روز گذشته دیر با ۳۲ درجه گرم‌ترین شهر استان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۴۲ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۸:۴۴، جزر دوم دریا ۱۵:۳۵ و مد دوم دریا ساعت ۲۱:۱۲ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.