رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه از پلمب ۲۴۰ واحد صنفی متخلف در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رامین پهلوانی رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت : در راستای برخورد با واحد‌های صنفی که باید در ایام شیوع کرونا تعطیل می‌شدند، ۲۴۵ پرونده تخلف تشکیل که ۱۵۸ فقره به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

او از پلمب ۲۴۰ واحد صنفی خبر داد و گفت : شماری از کسبه نسبت به فک پلمب خودسرانه اقدام کردند که منتظر تصمیم نهایی برای برخورد قضائی هستیم.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه افزود: واحد‌های صنفی تریکو پوشاک، طلا فروشی، خرازی فروشی، فست فود و رستوران‌ها بیشترین پرونده‌های تخلف را به خود اختصاص دادند.

پهلوانی گفت: البته با توجه به عدم حمایت اصناف نظیر دریافت مالیات، بازگشت چک‌ها و فشار‌های اقتصادی عده‌ای مجبور به بازگشایی واحد‌ها به صورت غیرقانونی شدند هرچند شماری از کسبه نیز به صورت قانونی نسبت به طی مسیر فک پلمب اقدام می‌کنند.

او بیشترین جریمه فک پلمب غیرقانونی را پنج میلیون تومان اعلام و ادامه داد: ۱۲ صنف تا پانزدهم اردیبهشت محدودیت فعالیت دارند البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان بازگشایی آن‌ها فراهم شده است.

این مسئول با بیان اینکه استخر‌ها و باشگاه‌ها تعطیل هستند و پاساژ‌های مسقف هم تا ساعت ۱۸ می‌توانند باز باشند، گفت: رستوران‌ها به شرط پذیرش سفارش بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند.

او افزود: از امروز گشت مشترک معاونت بهداشتی، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و پلیس اماکن بر رستوران‌ها و مراکز عرضه غذا نظارت خواهند کرد و با واحد‌ها متخلف برخورد می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.