شرکت ارز دیجیتالی Ripple از یوتیوب به دلیل عدم توانایی در کنترل و حذف حساب‌های متخلف شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت ارز دیجیتالی با نام Ripple قصد دارد تا از یوتیوب به دلیل عدم توانایی در کنترل و حذف حساب کلاهبرداران این شبکه اجتماعی شکایت کند.

در یک شکایت که امروز اعلام شده، شرکت ریپل به یوتیوب تهمت فروش تبلیغات برای حمایت از توسعه حساب کاربری کلاهبرداران را زده است. بر اساس این پرونده تشکیل شده، ظاهرا عده‌ای در پاتفرم یوتیوب دست به جعل هویت مدیرعامل شرکت ارز دیجیتال ریپل را زده‌اند.

جزئیات شکایت ارز دیجیتالی ریپل از پلتفرم یوتیوب

شرکت اینترنتی Ripple یک شبکه تبادل ارز دیجیتال را در اختیار دارد که به صورت بین‌المللی فعالیت دارد. طی هفت ماه گذشته، کلاهبرداران حساب‌های کاربری متعددی را با نام مدیرعامل ریپل، برد گارلیمگ‌هاوس ساخته‌اند. این حساب‌های کاربری که عموما تایید شده بودند، از سوی کاربران موفق و معتبر این شبکه اجتماعی دزدیده شده بودند. آن طور که پیداست کلاهبرداران با هک کردن حساب‌های تایید شده، جعل هویت خود را پشت نقاب علامت تایید یوتیوب پنهان می‌کردند.

شکایت شرکت کریپتوکارنسی Ripple از یوتیوب

این افراد برای سوءاستفاده از کاربران جوایزی از ارز دیجیتال شرکت مذکور را در ازای پرداخت مبلغ محدودی می‌دادند و از این جهت توانستند مبالغ زایدی را از کاربران مختلف دریافت کنند. بر اساس گزارش‌های شرکت ریپل، آن‌ها برای یکی از حساب‌های کلاهبرداری بیش از ۳۵۰ گزارش تخلف را از ماه نوامبر سال گذشته ارسال کردند. به گفته این شرکت، یوتیوب تمامی گزارش‌های تخلف را نادیده گرفته و به آن‌ها توجه‌ای نشان نداده است. همچنین ریپل اظهار داشته که یوتیوب به یکی از حساب‌های متخلف نماید تایید شدن را پس از سوء استفاده‌هایش اهدا کرده است.

مدیر عامل شرکت ریپل مدعی است یوتیوب پس از دریافت اخطاریه نسبت به شکایات مربوط باز هم دست به دریافت تبلیغ‌های حمایتی از این حساب‌های کاربری زده و آن‌ها را انتشار داده است. هنوز مشخص نیست که سوءاستفاده کنندگان و کلاه‌برداران چه میزان از پول کاربران را دریافت کرده‌اند، اما بر اساس اطلاعات به دست آمده، یک حساب کاربری توانسته تا ۱۵۰۰۰ دلار را در طی این سوءاستفاده اینترنتی به دست آورد.


بیشتر بخوانید: جست‌وجوی کدام عبارات در ایام قرنطینه افزایش یافته است؟ 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار