۴۰۰ هزار متر مربع از معابر ۲۱۸ روستا در استان چهارمحال و بختیاری بهسازی و آسفالت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در کلاس معارف مدیران گفت: بنیاد مسکن یکی از اولین نهاد‌هایی بود که حضرت امام خمینی (ره) دستور تأسیس آن را دادند و امروز به چهل و یک سالگی خود رسیده است.

او با اشاره به دهه حساب حضرت امام (ره) افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا افتتاح رسمی پروژه‌ها انجام نشد، اما اطلاع‌رسانی شد که مجموعا ۲۶۵ میلیارد ریال پروژه قابل کلنگ‌زنی و افتتاح داشتیم که افتتاح رسمی در زمان دیگر انجام خواهد شد.

رئیسی اضافه کرد: پارسال دو هزار و ۱۶۳ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی به قائم مقامی وزارت راه داشتیم که نزدیک چهار هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می‌باشد که کلنگ زنی انجام و امیدواریم در همین ماه جاری عملیات اجرایی آغاز شود.

او همچنین با بیان اینکه طرح اقدام ملی در استان حدود سه هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و صنایع وابسته را مشغول می‌کند، ادامه داد: از مجموع این واحدها، یک هزار واحد در شهر شهرکرد و یک هزار و ۱۶۳ واحد در شهر‌های دیگر است.

رئیسی با اشاره به واحد‌های مسکن شهری این نهاد گفت: عملیات احداث ۱۳۶ واحد مسکونی آغاز شد که با ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار زمینه اشتغال ۲۷۰ نفر در طول دوره اجرا را فراهم می‌کند و عملیات احداث ۱۲۴ واحد نیز در سال ۹۸ به اتمام رسید و پروژه مذکور در حال تحویل به متقاضیان است. این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار داشته و زمینه اشتغال ۲۴۸ نفر را فراهم کرده است.

او افزود: همچنین ابن نهاد مجری احداث دو خانه جوان شهرکرد و لردگان بود که خانه جوان شهرکرد به مرحله بهره‌برداری رسیده و لردگان با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار که داشته کار انجام شده است.

رئیسی اضافه کرد: تسهیلات بانکی قرض الحسنه که برای احداث مسکن‌ها در نظر گرفته شده نزدیک ۱۰ میلیارد ریال از قرض الحسنه مهر ایران و رسالت با نرخ دو و چهار درصد است.

او با اشاره به مسکن‌های مقاوم سازی شده گفت: هفت هزار و ۲۲۷ فقره تسهیلات به مبلغ دو هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار که صرفا از تسهیلات بانکی بوده و واقعا بانک‌ها همکاری خوبی داشتند و در همین خصوص دو هزار و ۵۰۰ اشتغال در طول اجرای طرح ایجاد شده است.

رئیسی افزود: پارسال چهار هزار ۳۸ فقره کمک بلاعوض حوادث به مبلغ ۲۷۸ میلیارد ریال پرداخت شد.

او با اشاره به کلنگ‌زنی دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومین در استان اضافه کرد: دو میلیارد ریال اعتبار احداث این واحد‌ها می‌باشد که ۱۰ هزار نفر در روستا‌های کم برخوردار از این طرح بهره‌مند می‌شوند و دو هزار واحد دیگر نیز در دست پیگیری است.

رئیسی با اشاره به سیل ۹۸ گفت: سه هزار و ۶۱ واحد مسکونی خسارت دیدند که یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال برآورد خسارت شد و ۱۰۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان جذب شد که ۷۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان مربوط به تسهیلات و ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بود که ۱۰۰ درصد جذب شده است.

او با اشاره به هشت هزار تن سیمان اهدایی مقام معظم رهبری ادامه داد: یک بخشی حمل و بخشی دیگر با مشکل حمل مواجه هستیم که استاندار محترم دستورات رفع مشکل را دادند که انشاءالله رفع شود.

رئیسی همچنین با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی گفت: ۴۸ روستا تهیه و بازنگری و در ۲۱۸ روستا طرح هادی با اعتباری بالغ بر ۳۵۵ میلیارد ریال اجرا شد.

او افزود: صدور دو هزار و ۴۰۰ جلد سند مالکیت با کمک اداره ثبت اسناد و املاک استان، واگذاری ۴۵۰ قطعه زمین با همکاری منابع طبیعی و امور اراضی استان، بازسازی گلزار شهدا در وردنجان و قلعه‌ممکا و تعمیر و بازسازی گلزار شهدا سودجان نیز از دیگر اقدامات این نهاد بود.

رئیسی در پایان: آزاد سازی چهار هزار و ۲۲۰ مترمربع زمین از مجموع ۳۶ هزار ۵۵۰ متر اراضی تصرف شده از دیگر اقدامات شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار