مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: مجموعه ثامن الحجج به منظور استقرار اوراقچیان تا آخر سال تکمیل می‌شود.

علی مفاخریان مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات انجام شده برای انتقال صنف اوراقچیان میدان شوش به محلی خارج از حوزه استحفاظی شهر تهران گفت: ما بر اساس تبصره ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مسئولیت داریم مشاغلی که آلودگی صوتی و محیط زیستی دارند را به خارج از شهر منتقل کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه ساماندهی اوراقچیان از سال‌ها قبل شروع شده است، اظهار کرد: در این راستا مجموعه‌ای ۸۰ هکتاری با ۱۵۰۰ واحد اداری و تجاری در خاورشهر ایجاد شده و با تامین زیرساخت‌های لازم مانند آب ، برق ، گاز و تلفن انتقال فعالین این صنف در حال انجام است.

او با بیان اینکه مجموعه جدید تحت عنوان شهرک ثامن الحجج در حدفاصل قیامدشت و تهران مستقر شده گفت: این مکان توسط سرمایه گذار انتخاب شده و ما هم همکاری‌های لازم برای صدور مجوز را انجام داده ایم تا صنوف به آنجا منتقل شوند.


بیشتر بخوانید: خارج شدن ۱۰ هزار شغل پر سر و صدا و آلاینده از سطح شهر تهران

مفاخریان با بیان اینکه بخش زیادی از صنف اوراقچیان که در شوش فعالیت می‌کردند، طی سال‌های گذشته منتقل شده اند، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ واحد صنفی در مرکز اوراقچیان شوش فعالیت دارند، که مقدمات انتقال آن‌ها به شهرک ثامن الحجج در حال انجام است.

او افرود: با تکمیل مجموعه ثامن الحجج تا آخر سال، اقدامات حقوقی و قضایی برای ممنوعیت فعالیت آن‌ها در تهران انجام می‌شود تا به مکان جدید بروند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای کاش هر چه زودتر تکلیف زباله گردها هم مشخص می شد و ساماندهی می شدند
شغل بسیار خطرناکی است
متاسفانه دیروز هم یکی شون رو دیدم
آخرین اخبار