فرماندار شهرستان نهبندان گفت: اصناف با وجود دریافت کد رهگیری باید تمرکز شان بر رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،بیکی  فرماندار شهرستان نهبندان درکمیسیون تنظیم بازار  این شهرستان، گفت: ضریب نفوذ بیماری کرونا در شهرستان نهبندان بر اساس جمعیت ۵۱ هزار نفری شهرستان، هفت صدم درصد است.

او دلیل موفقیت شهرستان در خصوص مقابله با بیماری کرونا را پای کار بودن همه دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: جدیت در اجرای مصوبات سفر شامل حذف تجمعات و رفت و آمدها در روزهای اولیه به صورت مستمر یکی از دلایل عمده موفیقت ها است.

بیکی بیان کرد: هم اکنون رفتار مردمی به سمت و سوی شرایط قبل بیماری کرونا رفته است، این در صورتی است که هنوز این بیماری در حال شیوع و وضعیت عادی نشده است، لذا مردم همچنن باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار نهبندان ادامه داد: روز بازارها و میوه فروشی های سیار در سطح معابر باید بر اساس دستورالعمل ها و پروتکل ها توسط شهرداری ها ساماندهی، سپس فعالیت نمایند.

او افزود: : سبد غذایی برای اقشار آسیب پذیر از محل ویروس کرونا، با ارائه لیستی توسط دستگاه های مسئول تهیه و تسهیلات لازم به واحدهای صنفی آسیب دیده تعلق خواهد گرفت.

فرماندار نهبندان با اشار به کمک ۵ هزار میلیاردی دولت به صندوق بیمه بیکاری در شرایط کرونایی، گفت: همچنین اسمتهال بیمه به ۱۰ رسته شغلی ابلاغ شده است و این رسته ها می توانند فعلا حق بیمه پرداخت نکنند.

بیکی تصریح کرد: شرایط کشور به دلیل شیوع کرونا ویروس خاص است، لذا رفتار دستگاه ها باید متناسب شرایط باشد، این روزها رفت و آمدها به بازارها بیشتر شده ولی برخی اصناف با دریافت کد رهگیری سلامت، موارد بهداشتی را بعضا رعایت نمی کنند، لذا هم اکنون تمرکز شهرستان باید بر مقوله رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

او  عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد اصناف نهبندان در سامانه سلامت ثبت و نام و کد رهگیری دریافت کرده اند؛ ولی این اصناف باید موارد بهداشتی را بر اساس دستور العمل ها رعایت کنند، در غیر اینصورت با آن ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.