رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تمام سیستم‌های مرغداری دنیا،جوجه‌های خروس را معدوم می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، پورمیدانی ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم روز چهارشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون ماده ۵ استانداری قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: مرغداران قمی قبل از ثبت سفارش خرید جوجه یک‌روزه، از تامین شدن نهاده‌های دامی اطمینان حاصل می‌کنند و دلیلی برای معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه باقی نمی‌ماند.

او با اشاره به انتشار ویدیویی از معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه، گفت: انتشار این فیلم تحت هر شرایطی امر غیراخلاقی و نادرستی بوده و باید با مقصران این کار برخورد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم  اضافه کرد: معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه مسئله فنی در امر مرغداری است و وقتی هدف مرغدار تولید جوجه تخم‌گذار و مرغ باشد، پرورش خروس ارزش اقتصادی نداشته و در تمام دنیا سیستم‌های مرغداری جوجه‌های خروس را معدوم می‌کنند.

پورمیدانی عنوان کرد: اما در فیلمی که اخیرا در رابطه با معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه منتشرشده این روال سپری نشده بلکه عده‌ای از تولیدکنندگان باهدف تهییج افکار عمومی و مشکلات ناشی از تامین نهاده‌ها و افت قیمت مرغ به روش غیراصولی جوجه‌های یک‌روزه را معدوم کرده‌اند.

او عنوان کرد: هیچ‌یک از فیلم‌های منتشر شده در رابطه با معدوم‌سازی جوجه‌های یک روز ارتباطی با مرغداران قمی ندارد.

در روزهای گذشته تصاویر و فیلم‌هایی از معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه در برخی از استان‌های کشور در شبکه‌های مجازی منتشرشده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار