منصور بیجار گفت: تعمیر ماشین آلات راهداری با صرفه‌جویی کلان اقتصادی گام ارزنده‌‎ای در مسیر اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از اداره ماشین آلات اداره کل راهداری سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: محدویت‌های ناشی از تحریم‌ها در سال‌های اخیر اداره کل راهداری استان را بر آن داشت تا با استفاده از توان نیرو‌های زیرپوشش و ظرفیت بخش خصوصی اقدام ارزشمندی در تعمیر و بازسازی ماشین آلات مستعمل حوزه خویش انجام دهد.

وی افزود: این اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان سبب شد ماشین آلاتی نظیر لودر که جایگزینی آن چند میلیارد اعتبار برای آن اداره کل به همراه داشت با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان دوباره بازسازی و به چرخه خدمات بازگردد.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان علاوه بر کمک به رفع مشکلات کمبود اعتبارات سبب تحسین وزیر راه و شهرسازی شد.

وی یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان را وجود نیرو‌های طرحی عنوان کرد و افزود: در این استان حدود چهار هزار نیروی قراردادی مشغول فعالیت هستند که حقوق آنان از محل اعتبارات عمرانی پرداخت می‌شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با کمک سازمان برنامه و بودجه و استانداری در تلاشیم این افراد که موردنیاز ادارات مختلف استان هستند جذب تا مشکلات آنان از نظر وضعیت شغلی مرتفع شود.

بیجار با بیان اینکه سالانه بیش از ۳۰ درصد اعتبارات استانی صرف حوزه راه می‌شود گفت: با توجه به اینکه بهبود وضعیت راه‌ها مسیردستیابی به توسعه پایدار را هموار می‌کند توجه به این حوزه در اولویت برنامه‌های کلان استان قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز تعداد کل ماشین آلات راهداری را افزون‌بر ۲۵۵دستگاه اعلام کرد و افزود: هم‌اینک ۲۰۳ دستگاه ماشین آلات راهداری بازسازی اساسی شده‌اند.

ایوب کرد افزود: تاکنون ۲۳ میلیارد تومان در بخش تعمیرات ماشین آلات راهداری سیستان و بلوچستان هزینه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار