استاندار مرکزی در بازدید از ایستگاه تحقیقاتی آبخوانداری شهر خشکرود زرندیه گفت: این طرح امیدی برای ادامه و استمرار کشاورزی است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، استاندار مرکزی به همراه مسئولان استانی و شهرستانی از ایستگاه تحقیقاتی آبخوانداری شهر خشکرود شهرستان زرندیه با حجم آبگیری بیش از ۳ میلیون مترمکعب و مساحت ۳۵۰۰ هزار هکتار از اراضی شهر خشکرود جهت تقویت منابع زیر زمینی آبی دشت شهرستان زرندیه بازدیدکردند.

طرح بزرگ آبخوانداری خشکرود امیدی برای ادامه و استمرار کشاورزی

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جریان این بازدید در گفتگو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: این طرح می‌تواند امیدی برای ادامه و استمرار کشاورزان عزیز ما و تامین آب کشاورزی باشد و امیدواریم این سد ۲۰ ساله انشاالله بتواند ده‌ها سال دیگر در خدمت کشاورزی و تامین آب کشاورزی از طریق افزایش ارتفاع درسفره‌های آب زیر زمینی باشد.

آقازاده این سد مورد بازرسی قرار گرفت و چند تا اشکال جزئی داشت که قرار شد انشاالله در کمیته تخصیص بودجه استان مرکزی اعتبارات مناسبی را امسال برای این سد تخصیص دهیم تا انشالله این مشکلات جزئی برطرف شوند.

او اضافه کرد: شاید یکی از بهترین آبخوان‌های استان مرکزی با ظرفیتی بالغ بر ۲ میلیون مترمکعب را شاهد هستیم و چیزی حدود ۳۰ میلیون متر مکعب آب از این مخزن عبور میکند و این بند خاکی در واقع استفاده از این بند خاکی میلیون‌ها متر مکعب آب را به سفره‌های زیرزمینی دشت زرندیه تزریق میکند.

استاندار مرکزی بیان کرد: در سفر به شهرستان زرندیه و بازدید و دیدار با مردم و مسئولین این شهرستان یکی از بازدید‌های بسیار خوب و دلچسب بازدید از کار‌های آبخوانداری و آبخیزداری بود در شهرستان زرندیه و در شهر خشکرود بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.