هشدار شورای امنیت ملی عراق در خصوص سوءاستفاده داعش از بحران کرونا

شورای امنیت ملی عراق در خصوص تلاش‌های گروه تروریستی داعش برای سوءاستفاده از شرایط موجود هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الیوم السابع، شورای امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای در خصوص تلاش‌های داعش برای سوء استفاده از شرایط موجود در زمینه مبارزه با کرونا و استفاده از خلأ‌های کنونی برای اجرای عملیات تروریستی هشدار داد.

در بیانیه صادر شده از سوی دولت عراق آمده: شورای امنیت ملی امروز جلسه‌ای دوره‌ای به ریاست عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح تشکیل داد تا آخرین تحولات امنیتی و نیز تلاش‌های نیرو‌های مسلح را در مقابله با بقایای گروه تروریستی داعش مورد بحث و بررسی قرار دهد.

در این بیانیه همچنین به نقل از عادل عبدالمهدی آمده است: عراق اکنون در اوضاع بهداشتی خوبی به سر می‌برد و بر بسیاری از کشور‌های جهان از لحاظ کمبود شمار مبتلایان و مرگ و میر‌ها بر اثر ویروس کرونا تقدم دارد.

عادل عبدالمهدی همچینین اعلام کرد: با روحیه همکاری و یکپارچگی ملی و انسجام میان دستگاه‌های دولتی و شهروندان، همزمان خواهان حفظ این دستاورد‌ها و نتایج بدست آمده و نیز کار بر روی گسترش امنیت و ثبات در کنار اجرای قانون و حمایت از منافع شهروندان هستیم.

وی در ادامه افزود: جهان امروز میدان عملیات مقابله با کرونا و پیامد‌های منع آمد و شد و توقف فعالیت‌های اقتصادی شده؛ مسأله‌ای که ما را به ایجاد تسهیلات برای فعالیت شهروندان همراه با پایبندی به دستورات بهداشتی و نیز بازکردن مسیر‌های بسته و حمایت از منافع شهروندان و کارهایشان و منابع ارزاق و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در سراسر کشور فرامی‌خواند.

عادل عبدالمهدی همچنین در خصوص اقدامات گروه‌های تروریستی و وضع طرح‌های لازم برای پیگرد بقایای این گروه‌ها و ممانعت از سوء استفاده آن‌ها از سرگرم بودن نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های دولتی به مسأله کرونا هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار