پایش عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان طبق سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۸، بر اساس سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده رصد و پایش می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  صدیقه ربیعی مدیر کل امور بانوان و خانواده گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان در سال گذشته در کارگروه تخصصی زنان و خانواده رونمایی شد و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد موافقت قرار گرفت.

ربیعی افزود: بر مبنای این سند مسائل اولویت دار استان در حوزه زنان و خانواده شناسایی شده و با توجه به این اولویت‌ها برنامه‌های تغییر وضعیت در سند لحاظ شده است.

او اضافه کرد: این سند  برای دستگاه‌های اجرایی وظایف و تکالیفی در حوزه زنان و خانواده در محور‌های مختلف مشخص کرده که باید دستگاه‌ها در حوزه زنان بر مبنای آن در سال گذشته عمل می‌کردند و  امسال فعالیت دستگاه‌ها مورد پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت و نقاط قوت و ضعف سند احصاء خواهد شد.

او افزود: شناسایی وضع موجود زنان و خانواده در استان بر مبنای اطلاعات پایه مستند صورت گرفته است و چشم انداز ترسیم شده در این سند با استفاده از زبان تغییر عبارتند از افزایش توانمندی زنان سرپرست خانوار، افزایش نرخ ازدواج و کاهش طلاق، افزایش سلامت فردی و مشارکت اجتماعی زنان و افزایش اشتغال زنان واقع در سن فعالیت و نهایتا کاهش مسائل اجتماعی بوده است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار