اولین پروژه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال جهش تولید با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

ساخت ترمینال با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش  امیر مکری مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران در مراسم افتتاح پروژه های  عمرانی و اقتصادی استان فارس که با حضور رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی از طریق ویدئو کنفرانس  با بیان اینکه ترمینال لامرد به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با افزایش ظرفیت تا ۹۰۰ هزار نفر گفت: این فرودگاه زمینه ساز افزایش اعزام و پذیرش مسافران درپرواز‌های داخلی وخارجی می‌شود.

او ادامه داد: هزینه ساخت ترمینال این فرودگاه ۴۰ میلیارد تومان شده تمامی آن از محل اعتبارات شرکت فرودگاه و ناوبری پرداخت شده است.
وی توضیح داد: به زودی اقدامات لازم در حوزه دیوار کشی محوطه سازی و بهسازی عوامل فرودگاهی انجام می‌شود و ما شاهد افتتاح فرودگاهی در شان مردم این منطقه خواهیم بود.

او با بیان اینکه پروژه ترمینال جدید فرودگاه لامرد که آماده افتتاح است، اظهار کرد: این پروژه اولین پروژه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال جهش تولید است که افتتاح می‌شود.

او ادامه داد: ایده ساخت فرودگاه لامرد به عنوان فرودگاهی در جنوب استان فارس، به سال ۱۳۵۶ برمی‌گردد، اما پس از انقلاب اسلامی عملیات ساخت این فرودگاه با کمک مسئولان و خیران آغاز شد، سطوح پروازی، ترمینال‌ها و نصب تجهیزات هوانوردی در این فرودگاه عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در سال ۸۳ در راستای افزایش پروازها، تصمیم به ساخت ترمینال جدید در فرودگاه لامرد گرفته شد، اما این پروژه متوقف شد.


بیشتربخوانید:بزرگترین خسارت هوایی صنعت بیمه کشور پرداخت شد 


امیرمکری گفت: با ایجاد این فضای فرودگاهی در واقع ظرفیت فرودگاه لامرد ۶ برابر افزایش می‌یابد.

گفتنی است پایانه مسافری فرودگاه لامرد شامل دو سالن پرواز‌های داخلی و خارجی و دو سالن ترانزیت داخلی و خارجی در زیربنای پنج هزار متر مربع نیز روز پنجشنبه با دستور رییس‌جمهوری به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

در این ارتباط ویدیوکنفرانس، وزیر راه و شهرسازی از تهران و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و استاندار فارس از محل اجرای این طرح، ابعاد مختلف این طرح در توسعه استان فارس و نیز استان‌های بوشهر و هرمزگان را برشمردند.

بنا بر اعلام مسؤولان، راه اندازی این پایانه باعث افزایش پنج برابری ظرفیت پذیرش مسافر بار و پرواز و ارائه خدمات بهینه به شهرستان‌های جنوبی استان فارس، شرق استان بوشهر وغرب استان هرمزگان و کمک به توسعه صنعتی واقتصادی منطقه می‌شود. اعتبار اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۷۰ نفر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار