فرماندار فسا گفت:  حضور عادی مردم در شهر در روزهای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، زنگ خطر بی‌توجهی آنان به ویروس کرونا را به صدا درآورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان فارس مسئولان کشوری و استانی تمام تلاش خود را برای پیشگیری از شیوع این ویروس و قطع زنجیره انتقال آن به‌کار گرفته اند اما در شرایطی که همه به رعایت اصول بهداشتی، خانه‌نشینی و رعایت فاصله  گذاری اجتماعی هوشمند و فیزیکی تاکید دارند، انگار زور کرونا هنوز به عده‌ای نرسیده و نتوانسته آن ها را خانه‌نشین کند.

با آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و آغاز به‌کار تعدادی از اصناف استان فارس همزمان با سراسر کشور، شاید عده‌ای تصور کرده که اوضاع عادی شده و دیگر قرار نیست کرونا بگیرند.

حسین آرگیو  معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا بیان کرد: بیماری کرونا هنوز نه تنها در فارس  و ایران بلکه در جهان به عنوان پالشی بزرگ مطرح است و نباید برخی شهروندان باز شدن مغازه ها را به معنای بسته شدن پرونده کرونا بدانند.

او، تصریح کرد: این بیماری هنوز  در دنیا به عنوان چالشی بزرگ مطرح است و بنا نیست که جامعه، خطر آن را تمام شده تلقی کند.

آرگیو، به شهروندان  توصیه کرد که در خانه ها بمانند و برای کارهای غیر ضروری از منازل خارج نشوند.  

فرماندار فسا ادامه داد: علاوه بر سلامت شهروندان ،تامین معیشت و سلامت روح و روان جامعه نیز حائز اهمیت است.

او، افزود: در چنین شرایطی  فعالیت های صنوف با خطر کمتر  همراه با رعایت اصول بهداشتی ، راه کاری مهم برای کاهش امواج سهمگین مشکلات اجتماعی است. 

آرگیو اضافه کرد: دوران کرونا و پساکرونا  همراه با آسیب های اجتماعی، روحی و تبعات ناشی از آن است که با تشکیل کمیته و اتاق فکری متشکل از صاحب نظران و مسئولان لازم است تا  ابعاد مختلف این آسیب ها شناسایی و برای حل مشکلات اقدام  شود.

زهرا پور منتصری متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز اظهار کرد: توجه نکردن یک خانواده فسایی به هشدارها و توصیه های بهداشتی مبنی بر  حضور نداشتن در دورهمی های خانوادگی باعث شد تا بیشتر اعضا آن خانواده به کرونا مبتلا شوند.

او، با اشاره به اینکه تجمعات خانوادگی می تواند خطر آفرین باشد تاکید کرد: ابتلای تعداد قابل توجهی از اعضای یک خانواده  به کرونا در شهرستان فسا به علت توجه نکردن به هشدارها و توصیه های بهداشتی و حضور در  دورهمی ها و تجمعات خانوادگی، زنگ خطری برای همشهریان است تا هر چه بیشتر هشدارها را جدی بگیرند.

پورمنتصری گفت: باز شدن اصناف تاثیر زیاد بر تجمع افراد داشته و این موضوع شیوع انتقال ویروس کرونا را افزایش داده است. 

متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد: مردم  از فروشندگان که بر اساس مصوبه وزارت بهداشت آغاز به فعالیت کرده و اصول بهداشتی را رعایت می کنند خرید کنند، زیرا این ویروس غیر قابل پیش بینی است و عوقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد که رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی لازمه پیشگیری از این بیماری است.
 
بنا به  اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر سوم اردیبهشت‌ماه امسال ،  ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و  تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۳۹۱ نفر رسید و ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر بهبود یافتند.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار