یک کارشناس امور سیاسی از پروژه جدید آمریکا برای باقی نگهداشتن نیرو‌های خود در عراق سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از پایگاه خبری المعلومه، علی الوائلی از تحلیلگران سیاسی عراق امروز در سخنانی از پروژه جدید آمریکا برای باقی نگهداشتن نیرو‌های خود در عراق سخن گفت.

طبق اعلام این کارشناس عراقی، طرف آمریکایی منتظر رأی آوردن کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید است تا بتواند آغاز پروژه جدید خود در عراق را کلید بزند؛ به همین خاطر نشست ماه ژوئن در راستای حفظ حضور آمریکا در داخل خاک عراق طبق توافقنامه‌ای جدید صورت می‌گیرد.

الوائلی گفت: آمریکا در حال آماده سازی توافق جدید با عراق است. آمریکا تلاش دارد تصمیم پارلمان عراق در خصوص اخراج نیرو‌های خارجی از کشور را دور بزند؛ بطوری که این کشور به دنبال ایجاد بهانه‌های جدیدی است که ممکن است در برابر جامعه جهانی به منظور باقی نگه داشتن نیرو‌های ائتلاف بین المللی داخل خاک عراق بکار گیرد.

وی در ادامه افزود: کاخ سفید ممکن است منتظر تشکیل دولت مصطفی الکاظمی به منظورطرح پروژه جدیدش در عراق باشد و تلاش کند به منظور تسلط بر تصمیم سیاسی (پارلمان عراق در خصوص اخراج نیرو‌های آمریکایی) فشار‌هایی را وارد آورد. این فشار‌ها در جهت آن است که چانه زنی‌هایی به منظور ایجاد بلوا و در خطر قرار دادن سمت الکاظمی در صورت مخالفت با توافق‌های جدید برای باقی نگهداشتن نیرو‌های آمریکایی به انجام برسد.

گفتنی است پیشتر فاضل الفتلاوی، نماینده ائتلاف فتح در مجلس نمایندگان عراق گفته بود پارلمان روز سه شنبه هفته آینده برای رأی گیری در خصوص کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید کشور تشکیل جلسه خواهد داد. این در حالی است که شماری از شبکه‌ها و رسانه‌های عراقی، گمانه زنی‌هایی را در خصوص اسامی افراد حاضر در کابینه مطرح کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار