نویسنده فلسطینی روزنامه رأی الیوم پرتاب موفق ماهواره «نور» را یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در پیشبرد راهبرد فضایی خود دانست و اعلام کرد که ایران به ابرقدرت بین‌المللی تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان «محمد النوبانی» نویسنده و تحلیلگر فلسطینی با انتشار یادداشتی در روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» اعلام کرد که اقدام سپاه پاسداران در پرتاب ماهواره «نور» به مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین، دستاورد تاریخی است که به مجموعه دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران اضافه می‌شود و موفقیت راهبردی در راستای تلاش‌های ایران برای توسعه برنامه فضایی است.

النوبانی با بیان اینکه پرتاب این ماهواره، توانایی ایران را در رصد و پیگیری اهداف متخاصم به ویژه در مورد رژیم صهیونیستی بسیار افزایش خواهد داد، تأکید کرد، اینکه سپاه پاسداران اعلام کرد که این ماهواره نظامی است یعنی برای رصد و تحت نظر قرار دادن است و آن بدین معناست که ایران قصد دارد به ترامپ و نتانیاهو پیامی مخابره کند مبنی بر اینکه باید پیش از اینکه هرگونه ماجراجویی نظامی احمقانه‌ای علیه ایران انجام دهند، یک تریلیون بار فکر کنند و بیشتر منتظر بمانند.

این نویسنده فلسطینی می‌گوید که ترامپ و دوستش نتانیاهو پس از این دستاور ایران چاره‌ای ندارند جز اینکه ایرانِ فضایی را بپذیرند.

او در پایان می‌گوید که دیگر هیچ شکی وجود ندارد که ایران یک ابرقدرت منطقه‌ای است و همان گونه که مهاتیر محمد، نخست وزیر پیشین مالزی پیش‌بینی کرد، ایران به این سمت حرکت می‌کند که به یکی از قطب‌های جهان پساکرونا بدل شود. اما کسانی که در عربستان و برخی از شیخ‌نشین‌های خلیج [فارس] به خاطر ترامپ و نتانیاهو، با ایران دشمنی می‌کنند، همین ننگ برایشان کافی است که حتی نمی‌توانند چفیه و عقال خودشان را تولید کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۸:۳۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ، لطفاً سند این خبر را به ایمیلم ارسال نمایید.
آخرین اخبار