گزارش‌ها حاکی از ابتلای بیش از ۲ میلیون نفر در ایالت نیویورک آمریکا به ویروس کووید-۱۹ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، آخرین اطلاعات منتشره حاکی از ابتلا ۲.۷ میلیون نفردر ایالت نیویورک، معادل ۱۳.۹ درصد از کل جمعیت، به ویروس کووید-۱۹ است.

همچنین از نزدیک به ۳ هزار نفر در اماکن عمومی ایالت نیویورک به صورت تصادفی آزمایش ابتلا به ویروس کرونا گرفته شده است. مقامات بدنبال آن هستند تا از این طریق میزان شیوع ویروس کرونا در ایالت نیویورک را ارزیابی کنند.

بنا به گزارش هیل ۲۱ درصد از ساکنان ایالت نیویورک، که در هفته‌های پیش به ویروس کرونا مبتلا شدند و بهبود یافته اند، پادتن ویروس کرونا را در بدن خود دارند. 

نیویورک با بالاترین آمار ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در آمریکا، به شدت با کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی و فضای بیمارستانی برای رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا مواجه است. گفتنی است ایالت نیویورک آمریکا در دستورالعملی جدید از کارکنان بخش اورژانس خواسته است برای احیای بیمارانی که دچار ایست قلبی شده اند، نیاز نیست خود را به دردسر بیندازند.

با توجه به سرعت بالای شیوع ویروس کرونا در آمریکا و کمبود شدید تجهیزات درمانی و پزشکی و نیز تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها در این کشور، از کارکنان بخش اورژانس ایالت نیویورک خواسته شده بیماران بدون ضربان قلبی را احیا نکنند.

بر اساس آخرین آمار، آمریکا با بیش از ۸۵۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا و ۵۰ هزار مورد مرگ و میر در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد. بیش از ۲۶۲ هزار نفر از این تعداد در ایالت نیویورک گزارش شده است. همچنین بیش از نیمی از مرگ و میر‌های ناشی از ویروس کرونا متعلق به ایالت نیویورک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار