وزیر خارجه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فلسطینی خودبر لزوم تحرک بین‌المللی برای مقابله با تصمیمات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الدستور اردن‏، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با ریاض المالکی، همتای فلسطینی خود بر ادامه همکاری مشترک با کشور‌های دوست و برادر در جامعه جهانی به منظور تحقق صلحی فراگیر و عادلانه بر اساس تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

الصفدی و المالکی بر ضرورت تحرک جامعه جهانی برای جلوگیری از اقدام اسرائیل برای الحاق سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز تاکید کردند و در مورد اقدام اسرائیل برای الحاق دره اردن و خاک فلسطین هشدار داده و اعلام کردند این کار تمامی فرصت‌های صلح را از بین خواهد برد.

وزیر خارجه اردن گفت: اقدام اسرائیل در الحاق سرزمین‌های اشغالی نقض آشکار حقوق بین الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است. جامعه جهانی برای حمایت از مبانی و حقوق بین الملل باید جلوی این اقدام را بگیرد و نگذارد که درگیری‌ها شدیدتر شود بویژه در این مرحله که همگی باید برای مقابله با بیماری کرونا فعالیت کنند.

وزرای خارجه اردن و فلسطین از جامعه جهانی خواستند تا مذاکراتی جدی، پویا و مستقیم برای تحقق صلح عادلانه بر اساس مبانی قابل قبول راه بیندازند. همچنین الصفدی و المالکی از فراهم کردن زمینه برای تشکیل جلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب سخن گفتند تا در این جلسه به راه‌های مقابله با تصمیم اسرائیل برای الحاق سرزمین‌های فلسطینی بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اردن باید به جامع جهانی و سازمان بین الملل شکایت کند.
آخرین اخبار