معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: امسال برای جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در استان هدف‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی  با بیان اینکه بنا داریم روند کاهشی نرخ بیکاری را در استان ادامه دهیم و امسال نیز شاهد کاهش حداقل ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری استان باشیم گفت:  یکی دیگر از مهمترین سیاست‌های ما در سال جدید حفظ و توسعه واحد‌های صنعتی موجود است، بگونه‌ای که بتوانیم حدود ۲۵۰ بنگاه را توسعه دهیم.

او بر لزوم تلاش برای بهبود فضای کسب و کار استان و ارتقا جایگاه استان از رتبه ۱۷ کشور هم تاکید کرد و گفت: سال گذشته  با جدیت پیگیری شد و توانستیم توسعه ۱۰ تا ۱۲ واحد تولیدی را در استان داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی تملک شده از سوی بانک‌ها را نیز از دیگر اولویت‌های اقتصادی امسال استان دانست و بیانکرد: به علاوه هدف‌گذاری کردیم ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در سال جاری در استان و در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و خصوصا صنایع کوچک و زیرساخت‌ها جذب کنیم که این امر نیازمند همت جمعی است.

او با بیان اینکه باید به سمت ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید در استان برویم، صنعت دارو و سلامت و همچنین قطعه‌سازی خودرو را از جمله این زنجیره‌های ارزش برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر لزوم فعال کردن صنعت ساختمان به عنوان یک زنجیره ارزش مهم دیگر در استان نیز تاکید و اظهار کرد: رونق صنعت ساختمان می‌تواند ۷۰ تا ۸۰ صنعت وابسته دیگر را نیز به حرکت دربیاورد.

به گفته معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، بهبود زیرساخت‌های مرزی، رونق مناطق ویژه اقتصادی، بهبود زیرساخت شهرک‌های صنعتی استان نیز امسال با جدیت دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه حمایت از تولید سال گذشته نیز با جدیت در استان دنبال شد، گفت: سال گذشته واحدی نداشتیم که قابلیت سرپا ماندن داشته باشد و به مشکلات آن رسیدگی نکنیم.

حاتمی شکل‌گیری ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، کاهش سه درصدی نرخ بیکاری، کاهش نرخ تورم، بهبود فضای کسب و کار  را نتایج اقداماتی دانست که سال گدشته برای حمایت از تولید انجام شده است.

حاتمی در ادامه از پیامد‌های اقتصادی شیوع بیماری کرونا نیز یاد کرد و گفت: مشکلات واحد‌های تولیدی را می‌دانیم و گاهی روزانه ۵۰ تلفن به مسئولین مختلف و یا ارسال نامه به وزرا یا معاون اول رئیس جمهور را برای حل مشکلات بخش تولید داریم.

او با بیان اینکه دولت نیز اقدامات خوبی برای کاهش این مشکلات انجام داده، افزود: از یک سو تلاش شده با پرداخت تسهیلات به مردم، تقاضا تحریک شود و از سوی دیگر با پرداخت تسهیلات به بخش تولید در این بخش نیز رونق را ببینیم که احتمالا نتایج آن در اردیبهشت ماه مشهود خواهد بود.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه از زحمات واحد‌های تولیدی برای تغییر خطوط و تولید انواع مواد ضدعفونی کننده با وجود آنکه سود چندانی برای آن‌ها نداشته یاد کرد و افزود: اکنون در زمینه تولید بسیاری از این محصولات خودکفا هستیم و نیاز بازار داخلی استان پوشش داده شده است.

او معتقد است، اکنون که تولید انواع مواد ضدعفونی کننده در استان به میزان کافی رسیده، امکان صادرات آن‌ها را داریم.

به گفته معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه رایزی برای صادرات این محصولات در حال انجام است، اما، چون پایه تولیدی این مواد الکل است باید نظارت و کنترل کافی با توجه به محدودیت‌هایی که در الکل داریم، صورت گیرد.

حاتمی در پایان به مشکلات تولیدکنندگان استان در زمینه صادرات از مرز پرویزخان هم اشاره کرد و گفت: این مرز کاملا فعال است و روزانه ۸۰۰ کامیون از آن تردد دارد، اما برای رفع مشکلات واحد‌های تولید باید کامیون‌هایی را به صورت ویژه برای جابجایی بار واحد‌های تولیدی استان در نظر بگیریم.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.