نخست وزیر لبنان اعلام کرد زمان آن رسیده است که برخی محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا در کشور را لغو کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المیادین، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان با بیان اینکه زمان لغو برخی محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا در این کشور فرا رسیده است، بر تداوم مبارزه قاطع با فساد اقتصادی و مالی در این کشور تأکید کرد.

وی گفت: دولت هرگز اجازه نخواهد داد کسانی که به دنبال تأمین منافع خود هستند، اقتصاد لبنان را دستخوش بی ثباتی کنند.

حسان دیاب روز جمعه در نشستی خبری پیرامون تحولات مربوط به شیوع کرونا و سقوط شدید ارزش پول این کشور در مقابل دلار و شکل گیری برخی اعتراضات در این خصوص گفت: برخی‌ها به گونه‌ای دولت جدید را مورد مواخذه قرار می‌دهند انگار این دولت در ۷۳ ماه گذشته زمام امور را به دست داشته است. با این وجود، ما با هر گونه بازخواست معقول در این زمینه تعامل مثبت، شفاف، صریح و صادقانه خواهیم داشت و خواهان چنین بازخواستی نیز هستیم.

وی تاکید کرد: ما در حالی زمام امور را به دست گرفتیم که در کشور به اندازه کافی پرونده‌های پیچیده، فروپاشی‌های اقتصادی و مالی، شکاف اقتصادی و تراکم بدهی‌ها وجود داشت. بحران‌های اجتماعی و معیشتی نیز عمیق شده بود و در کنار آن، اعتماد داخلی و خارجی به دولت لبنان نیز تضعیف شده بود.

حسان دیاب افزود: در این میان ویروس کرونا نیز به عوامل معطل ماندن و ناکارآمدی دولت افزوده شد و در حالی که امکانات دولت تقریبا از بین رفته است و زیر ساخت‌های بهداشتی نیز فراهم نیست، این بیماری به دشوارترین امتحانی تبدیل شده است که زندگی مردم را تهدید می‌کند. برخی‌ها از این شرایط سواستفاده کرده و ادعا می‌کنند که گسترش کرونا دولت را از بحرانی که گرفتار آن بود نجات داد، دولتی که در زمان شیوع کرونا فقط ۱۰ روز از رأی اعتمادش گذشته بود.

نخست وزیر لبنان تصریح کرد: مقابله با کرونا توان و وقت و امکانات مادی اندک دولت را دچار فرسایش کرد. این بیماری دولت را سردرگم کرد و جدول و برنامه‌های کاری آن را تغییر داد چرا که زندگی مردم اولویت ما است. زمان بازگشایی کشور پس از اعمال محدودیت‌های مقابله با کرونا فرار رسیده است و ما یک طرح هماهنگ با طرح وزارت بهداشت را برای بازگشایی تدریجی برخی بخش‌ها وضع کرده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار