به دنبال انصراف بانک‌های آمریکایی از وام دادن به طرف‌های اروپایی، خروج بی‌سر و صدای وال استریت از بازار داخلی اروپا در صورت بروز بحران مالی، اروپایی‌ها را نگران کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، بانک‌های آمریکایی در حال انصراف دادن از پرداخت وام به شرکت‌های اروپایی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا هستند.

فایننشال تایمز در این‌باره نوشت: این وضع این نگرانی را به وجود آورده است که در صورت به وجود آمدن بحران مالی وال استریت بی‌سر و صدا از بازار داخلی اروپا خارج شود.

بانکداران، مشاوران و صاحبان صنایع اعلام کردند وام‌دهندگان آمریکایی در هفته‌های اخیر در خصوص وام‌دادن به مشتریان بزرگ شرکتی در منطقه محتاط‌تر شده اند.

در آلمان، بانک «جی پی مورگان» اخیرا از مذاکرات در خصوص اعطای یک خط اعتباری دیگر به «باسف» بزرگترین گروه تولیدات شیمیایی جهان انصراف داده است. بانک «گلدمن ساکس» که این ماه به پرداخت وام شش و نیم میلیارد یورویی به شرکت خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی «فیات کرایسلر» کمک کرد، در پرداخت تسهیلات ۱۲ میلیارد یورویی به «دایملر»، شرکت رقیب آلمانی، مشارکت نکرد.

یک مشاور که به طور مستقیم در مذاکرات بین بانک‌ها و شرکت‌ها در آلمان حضور داشته است گفت: «ما به طور فزاینده‌ای شاهد این دیدگاه در میان بانک‌های بزرگ آمریکایی هستیم که آمریکایی‌ها را در اولویت قرار می‌دهند و این الگو به صورت مشخص وجود دارد.»

مجموع سهم پنج بانک بزرگ آمریکا در آلمان در پرداخت وام‌ها در سه ماهه نخست امسال بیش از یک سوم کاهش یافت و به چهارده و شش دهم درصد رسید.

یان پیتر کرانن، مدیرمرکز مطالعات مالی،در دانشگاه فرانکفورت،  گفت: «هر بانک، تحت کنترل نهاد تنظیم کننده قوانین ملی خود قرار دارد و بانک‌ها در زمان بحران‌ها به حمایت از موسسه‌های داخلی می‌پردازند. این وضع بر مدیریت خطر آسیب می‌زند و به ضرر مشتریان در داخل است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار