مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: دشت الله آباد آبیک به عنوان یکی از کانون‌های آلودگی گرد و غباراحیا می‌شود.

عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت: دشت الله آباد آبیک ۶۰ هزار هکتار وسعت دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از آن مربوط به تالاب یعقوب آباد است که این منطقه یکی از کانون‌های گرد و غبار محسوب می‌شود و استان قزوین و چند استان دیگر را تحت تاثیر قرار داده است.

عباس نژاد با بیان اینکه دشت الله آباد به ویژه تالاب یعقوب آباد نقش اساسی در آلودگی هوا به ویژه در ذرات دارند، افزود: مقرر شده است این دشت احیا شود و برای این کار برنامه‌های مختلفی در دستور کار است.

او اضافه کرد: قرار است برای احیای دشت الله آباد از منابع آبی چه به صورت طبیعی و چه در تصفیه خانه‌ها استفاده شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: موضوع احیای دشت در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از طرح‌های محوری و اصلی مبارزه با کانون‌های گرد و غبار در سطح کشور قرار داده شده است و کار اجرایی آن در حال انجام است و منتظر تکمیل شدن مرحله مطالعات مشاور هستیم.

او گفت: یکی از فعالیت‌های ما با سازمان آب مهار سیلاب و هدایت آن به دشت الله آباد بود که این طرح اجرا شد و در حال حاضر به علت بارندگی‌های اخیر دشت الله آباد مرطوب و تالاب تقریبا آبیگری شده است، همچنین گزارش شده که پرندگان زیادی در آنجا جمع شده اند و کانون یکی از زادآوری پرندگان مهاجر شده است.

عباس نژاد در ادامه با اشاره به فعالیت شترداران بدون مجوز و ملاحظات زیست محیطی در دشت الله آباد گفت: برابر دستور قضایی برخورد‌های لازم انجام شده و پرونده آنان در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار