سازمان همکاری‌ اسلامی از طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواست که به خاطر مبارزه با ویروس کرونا و در آستانه ماه مبارک رمضان، خشونت‌ها را کاهش داده و به آتش‌بس فوری اقدام کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان همکاری‌ اسلامی از طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواست که به خاطر مبارزه با ویروس کرونا و در آستانه ماه مبارک رمضان، خشونت‌ها را کاهش داده و به آتش‌بس فوری اقدام کنند.

این سازمان در بیانیه‌ای گفته است که طرف‌های افغانستان باید با توجه به شرایط دشوار کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور و در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، آتش‌بس فوری و پایدار برقرار کنند.

این سازمان تاکید کرده ‌است که طرف‌های درگیر در افغانستان باید اختلافات را کنار بگذارند برای حل و فصل مسائل از راه سیاسی اقدام کرده و به میز مذاکره حاضر شوند.

سازمان همکاری‌ اسلامی افزوده است که از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان که به آزادی شماری از زندانیان دو طرف منجر شده استقبال می‌کند.

درخواست آتش بس از سوی سازمان همکاری‌ اسلامی در حالی مطرح شده است که طالبان درخواست مکرر برای برقراری آتش بس پس از شیوع ویروس کرونا را غیرمعقول خوانده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.