مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز شنبه ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

شگرد خاص قاچاقچی سوخت در زاهدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از شگرد خاص قاچاقچی سوخت در زاهدان خبر داد.

 حیدر میرزایی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی مأمورین انتظامی در شهرستان زاهدان، محل دپوی سوخت غیر مجاز شناسایی و مقدار 60 هزار لیتر نفت سفید غیر قانونی کشف شد.

وی افزود: قاچاقچی خود متصدی یکی از شعب توزیع نفت در حاشیه شهر زاهدان بود که با اقدام هوشیارانه، هشت مشک بزرگ با ظرفیت 10 هزار لیتر را ایجاد کرده بود و بوسیله برخی دستگاه ها نسبت به انتقال سوخت به چهاردیواری در مجاورت محل کار اقدام می کرد.

میرزایی بیان کرد: در همین راستا پرونده تخلفاتی تشکیل و جهت رسیدگی خارج از نوبت به شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زاهدان ارجاع شد.

۲ تن خرمای قاچاق در سراوان کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران سپاه سراوان ۲ تن خرمای قاچاق را از یک دستگاه خودرو نیسان که قصد خروج از مرز را داشت، کشف کردند.

حیدر میرزایی اظهار داشت: ماموران سپاه سراوان در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو نیسان که قصد خروج از مرز را داشت مشکوک و سپس خودرو توقیف و مورد بازرسی قرار دادند.

وی گفت: در بازرسی از خودرو ۲ تن خرمای قاچاق کشف و متهم دستگیر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: با شروع رسیدگی در تعزیرات حکومتی سراوان، شعبه رسیدگی کننده پس از اعلام نتایج تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده بنا بر مدارک و مستندات موجود تخلف را وارد دانست و متخلف را علاوه بر ضبط خرمای کشف شده به ۱۰۳ میلیون ریال در حق دولت محکوم کرد.

وی بیان کرد: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان نظارت بر عرضه کالا‌های مورد نیاز مردم تشدید شده است.

کشف اقلام بهداشتی احتکار شده در زاهدان

 جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف مقادیری قابل توجه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده احتکار شده در شهر زاهدان خبر داد.

سردار احمد طاهری  اظهارداشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه چند فرد سودجو اقدام به احتکار مقادیری قابل توجه‌ای اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در یک انبار کالا در شهرستان زاهدان کرده‌اند موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از حصول اطمینان از موضوع با هماهنگی مقام قضایی به محل اعزام و در بازرسی از این انبار، تعداد زیادی اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده احتکار شده شامل ۴۰۰ بسته ۱۰۰ عددی دستکش یکبار مصرف پلاستیکی، ۱۸۰ بسته ۱۰۰عددی پد الکلی،۲ هزار و ۸۸۰ بسته ۵۰ عددی چوب معاینه پزشکی (آبسلانگ) و ۳ هزارو ۶۰۰جفت دستکش لاتکس خانگی را کشف کردند.

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش این مقدار کالای احتکاری ۷۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه ضمن پلمب این محل، سه فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار طاهری اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، پلیس سیستان و بلوچستان طرح شناسایی انبار‌های احتکار کالا و لوازم بهداشتی را در دستور کار قرار داده و با افرادی که قصد سودجویی از شیوع این ویروس و شرایط بحرانی به وجود آمده را دارند به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

کشف ۱۵ تن روغن خوراکی مشکوک به قاچاق از انباری در حاشیه شهر زهک

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: برابر اخبار دریافتی و با اقدام بموقع و هوشیارانه مامورین سپاه قرارگاه عملیاتی شهید هراتی در حوزه سیستان مقدار ۱۵ تن روغن خوراکی مشکوک به قاچاق از انباری در حاشیه شهر زهک کشف گردید.

حیدر میرزایی بیان کرد: با توجه به تفاوت قیمت روغن در دو سوی مرز، این مقدار روغن به جهت خروج از کشور به سمت افغانستان دپو شده بود.

وی افزود: انتقال کالا‌های اساسی و مایحتاج مردم به سمت شهر‌های مرزی و خروج آن از طریق جاساز در خودرو‌های ترانزیتی علاوه بر سودجویی برای قاچاقچیان موجب کمبود و مشکل در تامین نیاز مردم خواهد شد.

میرزایی تصریح کرد: در جهت مبارزه با قاچاق و احتکار، اقدامات ارزشمندی از سوی مامورین سپاه در شمال استان صورت گرفته است و با رسیدگی بموقع و قانون‌مند در تعزیرات حکومتی، این تلاش‌ها بی نتیجه نخواهد بود.

میرزایی در پایان گفت: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان، نظارت‌ها تشدید شده است تا کمبودی در بازار مشاهده نگردد.

۳ کشته و ۳ مجروح در واژگونی پژو پارس

رئیس پلیس راه شمال استان، از واژگونی مرگبار پژو پارس، در محور "ایرانشهر–خاش" با ۳ کشته و ۳ مجروح خبر داد.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده گفت: شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره واژگونی خودرو در کیلومتر ۴۳ محور "ایرانشهر-خاش" بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی در محل حادثه حاضر شدند.

سرهنگ بهروزی زاده ادامه داد: با حضور مأموران در صحنه مشخص شد، یک دستگاه سواری پژو پارس با ۶ سرنشین از جاده خارج و واژگون شده است.

وی افزود: متأسفانه در این حادثه راننده و ۲ سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند و ۳ سرنشین دیگر آن نیز به شدت مجروح و توسط نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: علت تامه این حادثه توسط کارشناس تصادفات پلیس راه عدم توجه به جلو راننده اعلام شده است

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار