وزارت دفاع آمریکا از فروش تجهیزات جدید نظامی شامل موشک‌های پیشرفته هارپون و اژدرهای ام‌کا۴۵ به ارتش هند خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال اینترست، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از فروش تجهیزات جدید نظامی به ارتش هند خبر داده است.

براساس اعلام وزارت دفاع آمریکا ۱۰ تیر موشک هارپون و ۱۶ تیر اژدر ام‌کا۴۵ به ارتش هند ارائه می‌شود. به گفته ارتش هند این موشک‌ها در ناوگان دریایی این کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بر اساس اطلاعات موجود، موشک هارپون موشکی است که برای اهداف دریای استفاده می‌شود، از این موشک می‌توان در شرایط مختلف آب‌وهوایی استفاده کرد. هارپون همچنین از یک هدایت راداری فعال بهره‌مند است. این موشک همچنین می‌تواند در ارتفاع بسیار پایین هم پرواز کند.

نشنال اینترست در گزارش خود تاکید کرده که تجهیز هند به موشک هارپون موجب نگرانی شدید پاکستان شده است. همزمان پاکستان نیز درحال ساخت یک زیردریایی برای مقابله با تهدیدات احتمالی هند است. چین در ساخت این زیردریایی به پاکستان کمک می‌کند.

گفتنی است، پیش از این مقامات هندی اعلام کرده بودند که احتمالا طی دو هفته آینده ۲۴ فروند بالگرد «سی هاوک ام اچ» برای ارتش هند خریداری خواهد شد. این بالگرد‌ها قابلیت تجهیز به موشک‌های «هلفایر» را دارد و هند در تقابل دریایی با چین به آن‌ها نیاز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
تجارت مرگ و نيستي
آخرین اخبار