پلیس آگاهی ‏پایتخت، کارگر خانگی را که با سوءاستفاده از اعتماد مالباخته از حساب بانکی‌اش ٥‌میلیارد ریال ‏و همچنین تعدادی اشیای گرانبها به ارزش ٥‌میلیارد ریال سرقت کرده بود، دستگیر کرد؛ سارق ۲۰‌سال بود که در خانه مالباخته کار می‌کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  هفدهم فروردین ماه، کلانتری ١٠١ ‏تجریش، ‏پرونده‌ای مبنی بر سرقت خانه یکی از شهروندان را برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع داد‎.

سرقت ١٠ میلیاردی کارگر خانه با ۲۰‌سال سابقه کار

شاکی به مأموران گفت: «من به اتفاق مادرم در فرشته زندگی می‌کنیم. مدت‌ها بود که در منزل‌مان ‏اموال باارزشی از قبیل طلا، دلار، ظروف نقره، ساعت مچی طلا و پول گم می‌شد و با بررسی ‏صورتحساب مادرم مشخص شد از‌سال ٩٦ حدود ٥‌میلیارد ریال به دفعات به حساب افراد ‏مختلف واریز شده است و کارگر منزل‌مان به نام نسرین که حدود ٢٠‌سال در خانه ما کارگری می‌‏کرد بدون هیچ دلیلی اعلام داشت قادر نیست دیگر در خانه‌مان کار کند و دیگر مراجعه نکرد. ‏کارآگاهان در تحقیقات پلیسی فهمیدندکه نسرین چند ماه قبل یک خانه در شهرستان رودهن، ‏یک خودروی ٢٠٦ و یک مغازه در بومهن خریداری کرده است که با بررسی حقوق او که ‏به صورت ماهیانه دریافت می‌کرد، امکان تهیه و خرید آپارتمان – مغازه و خودرو در یک مدت زمان ‏کوتاه متصور نبود و احتمال اینکه سرقت را کارگر خانه انجام داده است برای کارآگاهان مسجل ‏شد. مخفیگاه متهم در شهرستان رودهن شناسایی شد و با هماهنگی قضائی و اخذ نیابت از دادیار ‏شعبه چهارم دادسرای ناحیه یک تهران کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت پایگاه یکم پلیس آگاهی ‏سی‌ویکم فروردین ماه به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند او را در همان مکان دستگیر کنند و به ‏پایگاه یکم انتقال دهند. نسرین در بازجویی به‌عمل آمده به جرمش اعتراف کرد و درخصوص شیوه و ‏شگرد خود گفت: «از‌سال ٩٦ موظف به انجام کار‌های بانکی و مالی شاکی و مادرش شدم که دراین ‏مدت به دفعات از دوستان خود مبالغی را به‌عنوان قرض گرفتم و سپس برای تسویه حساب قرض‌های ‏خود مبالغی را به دفعات و به‌صورت اینترنتی از حساب مادر شاکی به حساب آن‌ها واریز کردم و با ‏توجه به اینکه برخی از وسایل خانه شاکی ارزش زیادی داشت آن‌ها را در فرصت ‏مناسب سرقت می‌کردم و زمانی که متوجه شدم آن‌ها ظن سرقت به من پیدا کرده‌اند از آنجا ‏متواری شدم.»

سرهنگ شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «این شیوه از سرقت اغلب به ‏علت اعتماد بیش از حد مالباخته اتفاق می‌افتد که با کمی هوشیاری و اعتماد نکردن به کارگر می‌شد از چنین حوادثی جلوگیری کرد‎.»

کارشناسان ارزش اموال سرقت شده را ١٠‌میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. با تکمیل پرونده و اعتراف ‏صریح متهم به جرم ارتکابی، او برای سیر مراحل قانونی به شعبه چهاردادیاری دادسرای ناحیه ‏یک تهران معرفی شد.

منبع: شهروند

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار حوادث ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار