همزمان با هفته سلامت جمعی از مدافعان سلامت به نمایندگی از کادر بهداشتی و درمانی مورد تقدیر نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  نماینده  ولی فقیه در خراسان شمالی در این آیین ضمن گرامیداشت هفته سلامت و تقدیر از پرستاران و کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ۲ ماه گذشته، مدافعان سلامت با ایثار، شب و روز خود را وقف نجات و سلامت بیماران کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود : دین اسلام دین مدافع سلامت جسم و جان است که یکی از راه‌های مهم سلامت انسان را روزه داری عنوان می‌کند.

او با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته مدافعان سلامت نشان دادند که خط شکن هستند و در این آزمون خوش درخشیدند، ادامه داد: مدافعان سلامت شب و روز خود را وقف بهبود و سلامتی بیماران کرونایی کردند و از جان خود در این راه گذشتند.

امام جمعه بجنورد افزود: کرونا تجربه‌ای برای تمام دنیا بود تا بدانند فرهنگ اسلامی، فرهنگ دفاع از جان انسان‌ها فارغ از هرگونه تبعیضی است.

حجت الاسلام یعقوبی از خدمات روحانیت نیز در این مدت قدردانی کرد و همگامی طلبه‌ها در کنار کادر بهداشت و درمان را نشان از پیوندی مستحکم دانست.

اوبا بیان اینکه با راه اندازی قرارگاه جهادی کریم اهل بیت (ع)، این قرارگاه منشاء خدمات بسیاری در بلایای متعدد برای مردم شده است، از زحمات این قرارگاه در دوره شیوع کرونا تجلیل کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اقدامات جهادی روحانیت همگام با کادر بهداشت و درمان را قابل تقدیر دانست.

هاشمی با اشاره به شعار ششمین روز هفته سلامت با عنوان «روحانیون، نهاد‌های دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا» اظهار کرد: در دو ماه گذشته این شعار را به چشم دیدیم و لمس کردیم.

او با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا در خراسان شمالی ۶۰۰ تخت پیش بینی کردیم که خوشبختانه تاکنون تنها ۱۷۰ تخت اشتغال شده است، تصریح کرد: اقدامات و تدابیر بهداشتی، فراهم سازی زیرساخت‌های مورد نیاز و همچنین همکاری همه سازمان‌ها از جمله هلال احمر، بسیج، سپاه، گروه‌های جهادی، روحانیت و ... تا حد زیادی باعث کنترل این بیماری شد.

این مسئول با بیان اینکه همکاران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز دوشادوش کادر درمان پای کار آمدند، اضافه کرد: با وجود ضعف در زیرساخت‌های اینترنتی از طریق سامانه ۴۰۳۰ و سامانه سلامت، همکاران بهداشتی دانشگاه پیگیر وضعیت سلامتی مردم بودند به گونه‌ای که در این استان حدود ۷ هزار نفر نیاز به مراقبت شناسایی شد.

هاشمی ادامه داد: همچنین از طریق این تماس ها، ۲ هزار نفر توسط پزشکان ویزیت و ۱۵۰ نفر که نیاز به بیمارستان داشتند، بستری شدند.

او با اشاره به اینکه مشاوره‌های تلفنی سامانه ۴۰۳۰ خیلی از خانواده‌ها را حساس کرد تا به مراکز درمانی مراجعه نکنند و از تجمع در مراکز و کلنیک‌های درمانی جلوگیری شد، افزود: این اتفاق مهم از طریق هشدار‌های بهداشتی به وقوع پیوست.

هاشمی با بیان اینکه شرایط بسیار سختی را همکاران دانشگاه علوم پزشکی می‌گذارنند و در دو روز گذشته تعداد موارد بستری در کشور رو به افزایش بوده، از همه مردم خواست تا همانگونه که از ابتدای شیوع کرونا همکاری کردند، همچنان مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا از افزایش آمار جلوگیری شود و از این بحران خارج شویم.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی مدیر حوزه‌های علمیه خراسان شمالی نیز در این مراسم برگزاری ۴ کارگاه آموزشی ویژه طلاب، فعالیت در شیفت ایثار، اهدای خون گروه‌های ۴ نفره طلاب تحت عنوان نذر خون، غسل و اجرای آداب تدفین اموات کرونایی، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و همکاری با بسیج در جمع آوری کمک به خانواده‌های نیازمند را از اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

برپایه این گزارش در پایان این دیدار، از جمعی از مدافعان سلامت و طلاب جهادگر به نمایندگی از جامعه بهداشتی و درمانی و طلاب با اهدای لوح یادبودی تقدیر شد.

انتهای پیام/ه

 

برچسب ها: کویید 19 ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
کی از مدافعان امنیت تقدیر می کند
۴۰ سال زحمت می کشند تقدیر نشد
حالا ۴۰ روز به این گروه یک کوچولو فشار آمده تقدیر و خط مقدم و.........
پزشکان با دلار حقوق می گیرند با ریال زندگی می کنند تقدیر داره