مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از وارد شدن خسارت ۲۵۰ میلیارد تومانی براثر بارش‌های ۲۱ فروردین و چهارم اردیبهشت به بخش کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از وارد شدن خسارت ۲۵۰ میلیارد تومانی براثر بارش‌های ۲۱ فروردین و چهارم اردیبهشت به بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: جبران خسارت حوادث طبیعی برای کشاورزان بسیار سخت و در اکثر موارد غیرممکن شده است.

جلیل بالایی افزود: سه عامل دیم بودن زمین‌های کشاورزی، کوچک بودن قطعات اراضی و ضعف فرهنگ بیمه ضرورت حمایت دولت از خسارت‌دیدگان را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

او با اشاره به خسارت باد و تگرگ چهارم اردیبهشت، میزان خسارت اولیه را ۳۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: در این بارش ۳۷۶ هکتار از باغ‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و ۱۲ هزار و ۸۰۶ هکتار مزارع کشاورزی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند و ۲۰ راس دام سبک تلف شدند.

او با اشاره به اینکه آبی کردن اراضی و یکپارچه‌سازی آن در کوتاه مدت ممکن نیست تنها راه افزایش تاب‌آوری و جبران خسارت حوادث را توجه جدی به فرهنگ بیمه دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه به تجارب تلخ و تکراری حادثه‌خیز بودن استان در سال آتی شاهد افزایش ضریب نرخ بیمه در همه بخش‌ها به ویژه محصولات زراعی و باغی و دام باشیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.