رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، آشپزخانه، کباب و حلیم‌پزان مشهد گفت: رستوران‌های مشهد موظف به عرضه حلیم و شله با یک نرخ شدند و از فروش این نوع غذا با چند نرخ باید خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن امیریان رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، آشپزخانه، کباب و حلیم‌پزان مشهد گفت: ماه رمضان امسال واحد‌های صنفی زیرپوشش این اتحادیه موظف شدند حلیم و شله را با یک قیمت عرضه و از فروش این نوع غذا با چند نرخ خودداری کنند.

او افزود: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم بازار مشهد، قیمت هر کیلوگرم حلیم درجه یک ۱۸۵هزار ریال، قیمت هر کیلوگرم حلیم درجه دو ۱۶۰ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم حلیم درجه سه ۱۴۵ هزار ریال است.

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، آشپزخانه، کباب و حلیم‌ پزان مشهد ادامه داد: همچنین براساس این مصوبه، قیمت هرکیلوگرم شله درجه یک ۲۱۰هزار ریال، قیمت هر کیلوگرم شله درجه دو ۱۸۵هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم شله درجه سه ۱۷۰هزار ریال است.

امیریان بیان کرد: شله یا حلیم درجه یک با گوشت گرم ران و دست گوساله ایرانی، درجه دو با گوشت وارداتی برزیلی و درجه سه با گوشت قلوه‌گاه گوساله ایرانی طبخ می‌شود و نرخ‌های مصوب آن براساس کیفیت گوشت تنظیم شده است.

او تصریح کرد: واحد‌های صنفی موظف هستند قیمت‌های مصوب هر سه نوع شله و حلیم با جزئیات گوشت به کار رفته در آن و نرخ مصوب آن را در نرخ‌نامه درج کرده و آن را در معرض دید مشتریان قرار دهند.

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، آشپزخانه، کباب و حلیم‌ پزان مشهد تاکید کرد: فعالیت رستورانها، آشپزخانه‌ها، کباب و حلیم‌پزان در ماه رمضان به صورت عرضه بیرون بر و از ساعت ۱۵و۳۰ دقیقه تا ساعات پایانی روز است و زودتر از ساعت مورد نظر اجازه عرضه ندارند.

امیریان اظهار کرد: بر اساس تصمیم مسئولان کمیسیون تنظیم بازار فقط رستورانها، آشپزخانه‌ها، کباب و حلیم‌پزان مجاز به فروش شله و حلیم هستند و فروش این غذا توسط واحد‌های صنفی دیگر تخلف است.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.