منبعی امنیتی در عراق در خصوص افزایش تعداد نیرو‌های آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، منبعی امنیتی درباره حضور نیرو‌های آمریکایی در برخی مناطق استان الانبار هشدار داد و گفت در روز‌های اخیر شاهد افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد بوده‌ایم.

این منبع افزود: نیرو‌های آمریکایی مدعی عقب‌نشینی جزئی از برخی پایگاه‌ها در استان الانبار و در کل عراق هستند. آنها با این کار تلاش می‌کنند امنیت را برهم زده و شایعاتی را درباره ویروس کرونا منتشر کنند.

به گفته این منبع امنیتی، نیرو‌های آمریکایی شایعه کرده‌اند که عقب نشینی الحشد الشعبی از برخی مناطقی که نیرو‌های آمریکایی در آنجا بوده‌اند به علت شیوع ویروس کرونا بوده است.

منبع امنیتی عراقی که نخواست نامش فاش شود، گفت: آمریکا اقدامی خبیثانه انجام داد تا از این طریق اقتصاد جهان و به ویژه کشور‌های اسلامی را از طریق جنگ بیولوژیک خود و انتشار بیماری در جهان به ورطه سقوط بکشاند.

این منبع عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از پایگاه‌های نظامی در استان الانبار به ویژه عین الاسد را دروغ دانست و تاکید کرد که حتی تعداد نیرو‌های نظامی آمریکا در این پایگاه‌ها بیشتر شده است.

روز گذشته نیز منابعی از ورود کامیون‌های حامل مواد ساختمانی به پایگاه عین الاسد خبر داده و احتمال دادند که این مواد برای توسعه و به روز رسانی بخش ویژه نیرو‌های آمریکایی بوده است.

مسئول رسانه‌ای الحشد الشعبی عراق نیز اعلام کرد تحرکات اخیر داعش در استان الانبار تحت پوشش آمریکا بوده است چرا که این عناصر ابزاری در دست واشنگتن برای برهم زدن امنیت عراق هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار