پس از ۱۱ سال؛

زندانی محکوم به قصاص از پای چوبه دار رها شد

دادیار اجرای احکام دادگستری خوزستان از رهایی زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار پس از تحمل ۱۱ سال حبس خبر داد.

محمد کمال زاده دادیار اجرای احکام دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در نشستی که با حضور مدیر زندان سپیدار اهواز و نماینده دادستان و ولی دم برگزار و یک زندانی در ندامتگاه سپیدار اهواز، پس از ۱۱ سال حبس، با تلاش و پیگیری مدیریت زندان و مددکاران و مرجع قضایی، از قصاص پای چوبه دار رهایی شد.

او اظهار داشت: فرهنگ ایثار، گذشت و رافت اسلامی یکی از بارزترین شاخص‌های موجود در جامعه اسلامی است و آزادی این مددجو موید این حقیقت انکار ناپذیر است که در کشور ما، انسانیت، اخلاق و نوع دوستی حتی در مواجهه با یک قاتل نادم از جرم هم نمود داشته و یک ارزش محسوب می‌شود.

کمال زاده تصریح کرد: قصاص حق اولیای دم است، اما گذشت از حق دینی، معامله با خدا است و به طور قطع این فرهنگ گذشت، از ارزشمندترین ابعاد ارزشی و رفتاری جامعه اسلامی ما است.

محمود عباسی اصل مدیر زندان سپیدار اهواز بیان داشت: مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است، به طوری که اینگونه اقدام‌های خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، محبت و قرب الهی در جامعه می‌شود.

او در توضیحاتی پیرامون محکوم علیه (محمد م) که از سال ۱۳۸۸ به جرم قتل در زندان به سر می‌برد افزود: با تلاش جمعی، رضایت خانواده مقتول در آخرین لحظات اجرای حکم به دست آمد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.