سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با تدارک گفتگو‌های زنده چهره به چهره با هنرمندان به بررسی وضعیت هنر در دوران معاصر می‌پردازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی عطریان رییس اداره امور هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان درباره برگزاری گفت‌وگوی زنده با هنرمندان اصفهانی در قالب برنامه "هفت شب، هفت هنرمند" اظهار داشت: در این برنامه به گفت‌وگوی لایو با هنرمندان میانسال اصفهان در حوزه‌های معماری، هنر‌های تجسمی، موسیقی، نمایش، ادبیات، تاریخ شفاهی، سینما و هنر‌های آیینی با هدف معرفی این هنرمندان بیان مبانی نظری این هنر در شهر اصفهان می‌پردازیم.

او  افزود: این برنامه از چهارم اردیبهشت و همزمان با هفته فرهنگی اصفهان آغاز شده و تا ۱۰ اردیبهشت هر شب از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۳ در صفحه اینستاگرام فرهنگسرای مجازی سازمان به نشانی vcci.ir با حضور مجری کارشناس برگزار می‌شود.

عطریان ادامه داد: در دو شب نخست این برنامه، مخاطبان صفحه اینستاگرام فرهنگسرای مجازی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان شاهد گفتگو با لیلا پرویزی درباره جریان‌های تأثیرگذار بر تئاتر اصفهان و گفت و گو با مهدی ترمه‌باف درباره موسیقی دوران معاصر در اصفهان بوده‌اند و این برنامه به مدت پنج شب دیگر ادامه دارد.

رییس اداره امور هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین در هفته فرهنگی اصفهان مستند "راسته" که درباره مشاغل سنتی اصفهان تولید شده و در هر قسمت به معرفی یک هنر سنتی، اقسام و زیرشاخه‌های آن پرداخته در فرهنگسرای مجازی سازمان بارگذاری می‌شود.

او افزود: اختتامیه هفته فرهنگی اصفهان با روز ملی خلیج‌فارس متقارن است و به همین منظور برنامه‌ای با عنوان "مروارید فیروزه‌ای" تدارک دیده شده که شب نهم اردیبهشت ماه با سخنرانی شهردار اصفهان و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در ایوان اصلی چهل‌ستون برگزار می‌شود تا ارتباط فرهنگی بین اصفهان و خلیج‌فارس برقرار کند.

عطریان درباره برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان امسال به صورت مجازی گفت: در شرایطی که تمام کشور‌ها و از جمله کشور و شهر ما درگیر بیماری کرونا شدند، فضای مجازی به بستری برای برگزاری رویداد‌های گوناگون تبدیل شد و شهرداری اصفهان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در ایجاد فضایی تحت عنوان فرهنگسرای مجازی پیشگام بودند که بخشی از رویداد‌هایی که در گذشته در مجموعه‌های فرهنگی شهر رخ می‌داد در بستر فضای مجازی به شهروندان ارائه شود.

رییس اداره امور هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: به نظر می‌رسد این امر ظرفیتی بالقوه بود و نیاز به بهانه‌ای برای بالفعل شدن داشت و کرونا این بهانه و انگیزه را در بدنه مدیریتی و کارشناسی ایجاد کرد. به جز فرهنگسرای مجازی، خود مردم نیز در این مدت در این فضا خوش درخشیدند و مصاحبه‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و بازنشر لینک‌ها به خوبی توسط خود شهروندان انجام شد و به نظر می‌رسد جامعه به چنین بلوغی رسیده که می‌تواند در فضای مجازی اتفاقات خوبی رقم بزند؛ بنابراین طبیعی بود که ما نیز همگام با جریان شهر، شهروندان و جامعه این اتفاقات را در فضای مجازی رقم بزنیم.

او در پایان گفت:  علاقه‌مندان برای استفاده از برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در هفته فرهنگی اصفهان می‌توانند به صفحه و وب‌سایت فرهنگسرای مجازی این سازمان به نشانی vcci.ir و صفحه instagram.com/isfahanfarhang مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.