سرپرست سابق باشگاه استقلال گفت: باشگاه استقلال با در اختیار گرفتن کمپ حجازی، ۶۰ میلیارد تومان سود کرده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی فتح الله زاده سرپرست سابق باشگاه استقلال که چندی قبل به ویروس کرونا مبتلا شده بود، درباره روند درمان خود اظهار داشت: به لطف خدا و با دعای مردم کرونا را به سقف کوبیدم. من کرونا را شکست دادم، اما برای قطع زنجیره این ویروس بهتر است که دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.

در استعفاء از استقلال خیریتی بود

فتح الله زاده در واکنش به اینکه ابتلا به ویروس کرونا باعث استعفای او از سرپرستی استقلال شد عنوان کرد: به هر حال شاید حکمتی در این اتفاق بوده است. ما نمی‌دانیم چه حکمتی بوده، اما من این اتفاق را مثبت تلقی می‌کنم و احتمالا خیریتی در آن بوده است.


بیشتر بخوانید: تمهیدات سعادتمند برای برطرف کردن مشکل زمین تمرین آبی پوشان


آشتیانی آدرس غلط را به ما نسبت می‌دهد

او در خصوص صحبت‌های واعظ آشتیانی که گفته بود کمپ ناصر حجازی در اجاره استقلال است و سندش به نام این باشگاه نیست گفت: متاسفانه آشتیانی خودش آدرس غلط می‌دهد و بعد آن را به ما نسبت می‌دهد. وقتی می‌خواهیم صحبتی بکنیم، باید براساس ادله و مدارک باشد. او ۱۰ - ۱۵ سال است که می‌گوید باشگاه استقلال دولتی است و  این زمین نمی‌تواند مال باشگاه باشد. خادم زمانی که معاون حقوقی پارلمانی وزارت ورزش بود اعلام کرد در مالکیت استقلال بر کمپ ناصر حجازی شکی نیست و سعادتمند و افتخاری هم حرف‌ او را تایید کردند. حتی خود مرحوم خطیب هم اعلام کرد که این زمین برای استقلال است.  

باشگاه استقلال پولی برای خرید کمپ حجازی پرداخت نکرد

او گفت: ۲۰ سالی می‌شود که آشتیانی می‌گوید کمپ حجازی مال استقلال نیست، اما اکنون با شبهاتی که پیش آمده، او اعلام کرده کمپ به صورت اعیانی در اختیار باشگاه است. کمپ حجازی سند زمین شهری دارد و زمینش به ما منتقل شده است. حتی پول زمین هم پرداخت شده و زمین به ما فروخته شده است. پس چطور ممکن است زمین به صورت اعیانی در اختیار ما باشد. البته باشگاه پولی برای خرید کمپ حجازی پرداخت نکرد و مبلغ آن از محل تبصره‌ای که دولت در نظر گرفته بود، پرداخت شد.  

آشتیانی در سال ۸۰ گیر کرده است

او بیان کرد: واعظ آشتیانی در سال ۸۰ گیر کرده و از آن موقع نمی‌تواند جلوتر بیاید. مثل این است که شما به من بگویید دکتر فتح الله زاده، اما آشتیانی بگوید فتح الله زاده کجا دکتر است؟ او در دبستان درس می‌خوانده و بعد برای اثبات همین ادعا می‌رود و استعلام تحصیل من در آن دبستان را می‌گیرد. مدیر دبیرستان هم می‌گوید فتح الله زاده فلان سال در کلاس پنجم دبستان ما درس می‌خوانده است. آشتیانی به همین اکتفا می‌کند، غافل از این که فتح الله زاده پس از دبستان، دبیرستان و دانشگاه رفته و دکتر شده است. داستان ما با آقای آشتیانی همین است.  

هرگز نگفتم قیمت کمپ حجازی ۳ هزار میلیارد است

فتح الله زاده گفت: سال ۷۷ یا ۷۸ یک قرارداد ۳ ساله برای اجاره کمپ بستیم تا بتوانیم در آنجا الزامات درون شهری ایجاد کنیم. من یا روزنامه ام هرگز نگفتیم که قیمت آن زمین ۳ هزار میلیارد است. یک روزنامه به نقل از سازمان خصوصی سازی قیمت این زمین را ۳ هزار میلیارد اعلام کرد و ما به نقل از آن این مبلغ را زدیم؛ بنابراین من مبلغ ۳ هزار میلیارد را از خودم اعلام نکردم، اما فکر می‌کنم آن زمین حداقل هزار میلیارد ارزش دارد، زیرا ۴۰ هزار متر زمین با کاربری ۲۰ درصد تجاری در بهترین نقطه تهران است.


بیشتر بخوانید: فتح الله زاده: خیلی‌ها دوست نداشتند کمپ حجازی زمان من به نام استقلال شود/ نمی‌گویند آبی پوشان در دوره من چه دستاورد‌هایی داشته اند


کمپ حجازی را به مدت ۳ سال اجاره کردیم تا مقدمات واگذاری آن را انجام دهیم 

فتح الله زاده درباره معارضینی که برای کمپ ناصر حجازی وجود دارند اظهار داشت: ما برای ۳ سال این زمین را اجاره کردیم تا حداقل‌ها را انجام دهیم. باید برخی کارها، مانند دیوار کشی، ساخت زمین فوتبال و رختکن انجام می‌شد. آن زمان در تهران دیوار بتنی نبود و من مجبور شدم از سمنان و با تریلی دیوار‌های بتنی را به تهران بیاورم. زمین و خوابگاه را درست کردیم و قبل از پایان ۳ سال، کار‌هایی که باید انجام می‌شد را انجام دادیم.  

سال ۸۶ می‌خواستند زمین را از ما بگیرند

او گفت: پس از ۳ سال، رئیس سازمان تربیت بدنی، ما را به زمین شهری معرفی کرد و در نامه‌ای که برای آن‌ها نوشته بود درخواست کرد با عمل کردن استقلال به تعهداتش، سند کمپ به نام استقلال بخورد. سازمان زمین شهری هم جلسه تشکیل داد و اعضای آن به این توافق رسیدند که زمین به ما واگذار شود. آشتیانی چیزی را می‌گوید که تا سال ۷۹ بوده است. من سال ۸۶ رفتم و دیدم که می‌خواهند زمین را از ما پس بگیرند و خدا کمک کرد که من رسیدم و رفتم تعهد دادم که این زمین در اختیار ما است و آن را به کسی اجاره ندادم.

آشتیانی اعتقادی به کمپ حجازی نداشت

او بیان کرد: زمین هنوز سند ندارد و برای دریافت آن باید پایان کار ارائه کنیم. آشتیانی اعتقادی به این زمین نداشت و آن را به حال خودش رها کرده بود؛ بنابراین وقتی پس از او من به استقلال آمدم، دادگستری رای به پلمپ کمپ داده بود. من به جای ۶ ماه زمانی که می‌خواستم صرف دریافت سند زمین کنم، ۸ ماه دویدم تا بتوانم رای دادگاه را برگردانم. زمین آزادی ۸۰۰ معارض دارد.

آشتیانی اسناد مربوط به سال ۸۰ را می‌آورد

او گفت: من به شما سند رسمی دولتی نشان می‌دهم و می‌گویم که کمپ حجازی جزو اموال استقلال است. آشتیانی اگر ادعایی غیر از این دارد، باید برای حرف های خود مدرک داشته باشد. او اسناد سال ۸۰ را می‌آورد و با استناد به آن‌ها می‌گوید که زمین اجاره‌ای است، در صورتی که اجاره زمین سال‌ها پیش به پایان رسیده و زمین اکنون در اختیار استقلال است.  

مدیرکل زمین شهری اعلام آمادگی کرد برای دریافت سند به ما کمک کند

فتح الله زاده بیان کرد: مدارک آشتیانی مال سال ۸۰ است. البته سال ۹۳ او رفته بود و از روابط عموم سوال کرده بود، اما وقتی رئیس می‌گوید زمین مال استقلال است، چه دلیلی دارد که از روابط عمومی سوال شود؟ مدیرکل زمین شهری در نامه‌ای که به ما ارائه داد، اعلام کرد در صورتی که پایان کار ارائه دهیم، آن‌ها آمادگی دارند به ما کمک کنند تا سند بگیریم.  

آشتیانی را در دادگاه ملاقات خواهم کرد

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: آشتیانی نباید توهین کند و بگوید که ما آدرس غلط می‌دهیم. قانون می‌گوید تا زمانی که اتهام کسی اثبات و رای محکومیت او صادر نشده، کسی حق ندارد راجع به متهم بودن او صحبت کند، زیرا چنین کاری طبق قوانین کشور ما جرم به شمار می‌آید. به همین دلیل من آشتیانی را در دادگاه ملاقات خواهم کرد. اینکه شما در ملا عام بروید و بدون اطلاعات به دیگران تهمت بزنید، کار نادرستی است.

آشتیانی حتی با اختیارات مدیرعامل هم آشنا نیست

او گفت: او استاد است و راجع به همه چیز اظهار نظر می‌کند و حتی در مقام قضاوت هم نشست و این سوال را مطرح کرد که شما با کدام مجوز کمپ را خریدید که حالا آن را بفروشید. در جواب باید بگویم شما وقتی می‌خواهید از منابع اعتباری باشگاه مبلغی برداشت کنید، باید مجوز بگیرید. وقتی من از جیب خودم برای باشگاه خریدم، باید از شما اجازه بگیرم؟ باز هم می‌گویم که آشتیانی حوصله خواندن ندارد، زیرا در اساسنامه باشگاه مسائلی از قبیل تعهد، قبولی، دریافت، پرداخت و واخواست هرگونه اوراق تجاری و هرگونه معامله از اختیارات مدیرعامل است.  

۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بیشتر برای باشگاه درآمدزایی کردم

فتح الله زاده گفت: صورت‌های مالی نشان می‌دهد درآمد‌ باشگاه استقلال در دوره من ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است. هزینه‌های باشگاه در همان سال ۲۴ میلیارد تومان بوده است که نصف آن می‌شود ۱۲ میلیارد و من موظف به تامین نیمی از هزینه‌های باشگاه بودم؛ بنابراین من ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بیشتر برای باشگاه درآمدزایی کردم؛ بنابراین اگر وزارت ورزش به تعهدش عمل می‌کرد، ما بدهی بالا نمی‌آوردیم و درآمدزایی هم داشتیم.  

با گرفتن کمپ حجازی، در ۲۰ ساله گذشته ۶۰ میلیارد آورده برای استقلال داشتم

او بیان کرد: فرض کنید این زمین اصلا مال ما نیست یا به قول آشتیانی اعیانی آن مال ما است. ۲۰ سال است که این زمین را گرفتم و در اختیار باشگاه گذاشتم. اگر شما سالی ۳ میلیارد هم حساب کنید، من در این مدت ۶۰ میلیارد آورده برای باشگاه داشتم. آیا این کار بدی بوده است؟ از آشتیانی می‌خواهم کار دیگران را بی ارزش نکند.

بیشتر بخوانید: موضع گیری مشترک بازیکنان استقلال علیه سلطانی فر و مدیران باشگاه


سعادتمند باید به وعده های خود عمل کند

فتح الله زاده درباره شرایط نامناسب استقلال و اعتراض شب گذشته بازیکنان این تیم به مدیریت باشگاه گفت: وقتی مریض شدم، دکتر به من گفت باید ۲۵ روز استراحت کنم. دیدم در این صورت باشگاه لطمه می‌بیند و به همین دلیل از جایی که خیلی به آن علاقه داشتم استعفا کردم. نباید بگذاریم بازیکنان چنین حرکتی بکنند. البته بازیکنان ۴ ماه است که پولی نگرفتند. من خودم را به جای آن‌ها می‌گذارم. در این شرایط بازیکنان و کادرمدیریتی باید دست در دست هم تلاش کنند باشگاه از این بحران خارج شود. به اعتقاد من سعادتمند باید به وعده های خود عمل کند و حداقل ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را به آن‌ها پرداخت کند تا آن‌ها با انرژی بیشتری تمریناتشان را پیگیری کنند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار