مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: جوی نسبتا ناپایدار تا اواخر هفته جاری در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی نسبتاً ناپایدار بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل تا اواخر هفته جاری می‌باشد.

او بیان کرد: آسمان استان غالباً کمی تا نیمه ابری، در بعد از ظهر با رشد ابر‌های همرفتی و در برخی از مناطق با رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از عصر روز سه شنبه (۹ اردیبهشت) تا اواخر روز چهارشنبه (۱۰ اردیبهشت) با توجه به نفوذ زبانه پرفشار که با جریانات مرطوب خزری همراه است و نیز گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو، علاوه بر شمالی شدن جریانات، رخداد مه و کاهش نسبی دما، بر شدت ناپایداری‌ها افزوده خواهد شد.

محمدی بیان کرد: طی روز سه شنبه، همراهی شرایط فصلی و محلی در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل احتمالاً بر میزان بارش و رخداد صاعقه می‌تواند تاثیر گذار باشد. او اظهار داشت: از روز پنج شنبه (۱۱ اردیبهشت) بر دمای هوا افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.