رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۶۰۰ هکتار از بخش کشاورزی این شهرستان درگیر آفت ملخ شکم بادمجانی است و مبارزه با این آفت آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی آقا شاهی رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تا کنون در ۱۰۰ هکتار از مجموع ۶۰۰ هکتار درگیر آفت ملخ شکم بادمجانی در اراضی باغی و زراعی شهرستان سمنان مبارزه با این آفت انجام شده است.

او ادامه داد: مبارزه با آفت ملخ شکم بادمجانی در این شهرستان به روش شیمیایی، محلول پاشی و سمپاشی انجام شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: آفت ملخ شکم بادمجانی بیشتر به اراضی کشاورزی روستای خیرآباد و بخش آهوان آسیب زده و اراضی کشاورزی در آستانه خسارت قرار دارد.

علی آقا شاهی بیان کرد: کارشناسان جهادکشاورزی با همکاری کشاورزان تمام تلاش خود را به کار بستند تا این آفت قبل از خسارت به اراضی کشاورزی ریشه کن شود.

او یادآور شد: ملخ‌ها برای رسیدن به مرحله بالغ شدن پنج مرحله دارند و اکنون ملخ‌های شکم بادمجانی که به مزارع کشاورزی شهرستان سمنان حمله کرده‌اند در مرحله ۲ و سه قرار دارند.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: ۲ کانون مهم آفت ملخ شکم بادمجانی در نزدیکی اراضی کشاورزی شهرستان سمنان شناسایی و مبارزه انجام شده است و ملخ‌هایی که اکنون به مزرعه‌های یونجه و باغ‌ها حمله می‌کنند به صورت پراکنده هستند.

علی آقا شاهی بیان کرد: مبارزه با آفت ملخ شکم بادمجانی تا مرحله ریشه‌کن شدن در این شهرستان ادامه می‌یابد و پیش بینی می‌شود مبارزه با این آفت برای ریشه‌‎کن شدن در اراضی کشاورزی این شهرستان تا اردیبهشت به طول بینجامد.

سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سمنان را باغ‌ها تشکیل می‌دهد که ۲۰ درصد باغ‌های این شهرستان در بخش آهوان است.

در استان سمنان ۴۵ هزار نفر بهره بردار بخش‌های مختلف کشاورزی هستند.

آهوان در شرق و خیرآباد در جنوب شهرستان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.