۵ محصول ضدکرونایی در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رونمایی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از رونمایی ۵ محصول برتر در حوزه مبارزه با کرونا در ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۹ خبر داد.

۵ محصول ضدکرونایی در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از رونمایی ۵ محصول برتر در حوزه مبارزه با کرونا در ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۹ خبر داد.

او گفت: در طول ۲ ماه گذشته که بیماری کرونا در کشور ما هم شیوع پیدا کرده شرکت‌های مستقر در پارک اقدام به تولید انواع محصولات بهداشتی و سیستم‌های ضدعفونی مختلفی کرده اند.

واعظی افزود: از آنجاییکه رسالت این نهاد ورود به حوزه‌های تولید فناوری مورد نیاز کشور است .در حال حاضر ۱۵ شرکت از واحد‌های مستقر یا تحت حمایت پارک علم و فناوری استان موفق به ارائه تولیدات جدید برای استفاده در بخش‌های مختلف به منظور مقابله با کرونا شده اند.

او گفت: روزانه ۱۱ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده و ۴۲ هزار عدد ماسک توسط شرکت‌های تحت پوشش ما تولید می‌شوند و برخی تجهیزات هم برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده اند که تجهیز اتوبوس‌های شهری به سیستم خودکار ضدعفونی بعد از هر بار مسافرگیری،تولید ماده ضدعفونی نانو بدون الکل با ماندگاری و قیمت مناسب ،دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور ،دستگاه ضدعفونی فضا‌های صنعتی با استفاده از مه پاش ،کیت تشخیص ویروس کرونا و پوشش محافظتی با تعریق کم از مهمترین آنهاست.

واعظی گفت: به منظور حمایت از کسب و کار‌های موجود در پارک علم و فناوری ۵۰ درصد از اجاره بهای تمامی واحد‌های تحت پوشش در مجموعه ما در ۳ ماه اول سال ۹۹ مورد بخشودگی قرار گرفته است. همچنین واحد‌ها از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برخوردار شده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.