معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ (ع) از ثبت ۴ هزار اثر تاریخی فرهنگی در موزه آستان مقدس حرم مطهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ (ع) اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز و اعیاد شعبانیه و همچنین با توجه به شرایط ویژه کشور در مقابله با ویروس کرونا و تعطیلی موقت این بارگاه منور، مجموعه گردشگری آستان مقدس با برنامه ریزی‌های انجام شده اقدام به معرفی فعالیت‌های مجموعه در دو حوزه زائرین غیر ایرانی و موزه آستان مقدس کرد.

حجت السلام سلامی افزود: در حوزه فعالیت‌های موزه‌ای می‌توان به معرفی آثار شاخص موزه با استفاده از فضای مجازی و اطلاع رسانی در حوزه‌های مرتبط اشاره کرد.

او ادامه داد: معرفی مجموعه‌ی سکه و اسکناس و همچنین معرفی آثار فلزی مجموعه در این بازه زمانی مد نظر قرار گرفت و تهیه آرشیو معرفی آثار در قالب کلیپ‌های کوتاه نیز در دست اجرا است.

سلامی با بیان اینکه همچنین در ایام منتهی به سال ۹۸ تعداد ۹۰ اثر تاریخی فرهنگی در این حوزه به ثبت رسید و شناسنامه الکترونیک به آن‌ها اختصاص یافت، اظهار داشت: در این راستا و در سال جاری نیز تاکنون تعداد سیصد اثر تاریخی به ثبت رسیده و مراحل ثبت سایر آثار نیز در دست اقدام است. تا کنون بالغ بر چهار هزار اثر موزه‌ای در این مجموعه به ثبت رسیده و شناسنامه الکترونیک آثار تهیه شده است.

او ادامه داد: در حوزه زائران غیر ایرانی و با همکاری خدام افتخاری این بخش، تدوین و طراحی کارت پستال الکترونیک تبریک نوروز به زبان‌های مختلف و ارسال به مخاطبین غیر ایرانی، طراحی مضامین مرتبط با اعیاد شعبانیه با محوریت تاکید بر معرفی شخصیت و آرمان‌های حضرت، ولی عصر (ع) به زبان‌های مختلف در فضای مجازی، تهیه و تدوین مضامین مرتبط با اهمیت رعایت نظافت در دین اسلام و برنامه‌هایی متناسب با ماه مبارک رمضان جهت اطلاع رسانی به مخاطبان غیر ایرانی از برنامه‌های در دست اجرای این حوزه بوده است.

سلامی گفت: همچنین متناسب با شرایط فعلی برنامه ریزی جهت ارائه خدمات مطلوب گردشگری به هم میهنان عزیزادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان جهت آشنایی با موزه آستان مقدس و مجموعه گرانبهای آن می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی museum.shahecheragh.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار