گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر مهاجران گفت در بحبوحه شیوع بیماری کرونا شرایط نگهداری مهاجران بازداشت شده در آمریکا بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «فیلیپه گونزالس مورالس» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر مهاجران امروز از ازدحام جمعیت در بازداشتگاه‌های مهاجران در آمریکا ابزار نگرانی کرد و گفت این کشور برای مقابله با شیوع بیماری کرونا باید شیوه‌های جایگزینی را در این مراکز به کار بگیرد.

او وضعیت غیربهداشتی بازداشتگاه‌های مهاجران در آمریکا را بسیار نگران‌کننده خواند و گفت «در مراکز بازداشت پرازدحام، بسیار سخت است که فاصله فیزیکی لازم را حفظ کنی. با آزاد کردن این مهاجران و یا انتقالشان به مکان‌های جایگزین تعداد آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و به راحتی این مشکل حل می‌شود.»

گونزالس مورالس گفت کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل گزارش‌های متعددی درباره شرایط غیربهداشتی و فقدان مراقبت‌های پزشکی برای ۱۵۰۰ زندانی مرکز بازپروری «نورس‌ایست» در تاکوما، ایالت واشنگتن دریافت کرده‌اند. به گفته او هیچ‌کدام از این افراد به اتهام جرمی بازداشت نشده‌اند و تنها منتظر تصمیم‌گیری درباره درخواست مهاجرت خود هستند.

مورالس گفت به همراه یک گروه پنج نفره از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از دولت آمریکا خواستند دسترسی مهاجران بازداشت شده به مراقبت‌های پزشکی، آب کافی و تاسیسات بهداشتی را تضمین کند. آن‌ها همچنین به دنبال تقویت اقدامات برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ در داخل این مراکز هستند.

او گفت: «شنیدیم که برای بازداشت شدگان تجهیزات حفاظتی کافی وجود ندارد و حفظ فاصله فیزیکی توصیه شده غیرممکن است و همچنین مهاجران تازه وارد برای بررسی‌های پزشکی در قرنطینه قرار نمی‌گیرند.» در ادامه تاکید کرد «این مسائل نگرانی‌های شدیدی درباره احتمال شیوع ویروس در این مراکز ایجاد می‌کند.»

بر اساس آمار اعلام شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، تا کنون بیش از ۹۶۶ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۵۵۰۰۰ نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار