مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشاورز ایرانشهری با عمل به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توانست در یک هکتار ۸۵ تن پیاز برداشت کند و رکورددار برداشت این محصول در منطقه شود.

مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: : این کشاورز با تولید بیش‌از ٨۵ تن پیاز در هر هکتار توانست به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر در سال «جهش تولید» معرفی شود.

اوگفت: استفاده از بذر و آبیاری مناسب و استفاده درست و اصولی از کود‌های شیمیایی و نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی از مهمترین عوامل موفقیت این کشاورز بود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه این کشاورز توانست عملکرد برداشت پیاز را از ۵٠ تن در هکتار به بیش‌از ٨۵ تن افزایش دهد افزود: این کشاورز نمونه ایرانشهری از ٢٠ هکتار مزرعه خود افزون‌بر ٢ هزار تن پیاز برداشت می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال ٣٠٠ هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت پیاز اختصاص یافته است گفت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش‌از ١۵ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

فیاضی با بیان اینکه کشت پیاز از آبان آغاز شده و برداشت آن تا نیمه خرداد ادامه دارد، اظهارداشت: ارقام تگزاس و کریما در ایرانشهر کشت می‌شود که از بازاریابی خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: پیاز تولیدی ایرانشهر علاوه‌بر عرضه در بازار‌های سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، اصفهان و فارس حمل می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار