مصاحب گفت: اگر قرار باشد همه بار مالیات بر دوش بخش صنعت و خدمات باشد تولیدکنندگان نمی توانند ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصائب معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در برنامه تیتر امشب در خصوص باید و نباید های  لازم برای تحقق شعار جهش تولید تصریح کرد: جهش تولید ضرورت است و تحقق آن نیاز به عوامل متعددی دارد.

مصاحب افزود: سال گذشته در ادامه موضوع "رونق تولید"، اتفاقی در امر تولید کشور رخ داد که نیاز بود سیر صعودی پیدا کند و قطع نشود، بنابراین رهبر معظم انقلاب بحث جهش تولید را مطرح کردند.

او ادامه داد: تامین نیروی کار، فعالیت دوباره واحد‌های غیر فعال، افزایش ظرفیت بهره وری و استفاده از فناوری های نوین لازمه جهش تولید است. همچنین باید صنایع به سمت استفاده از منابع مردم و بخش خصوصی برای تامین مالی پیش برود، چراکه بانک‌ها تمایل و توانایی برای تامین مالی تولید ندارند.

مصائب گفت: برای تحقق جهش تولید باید تمرکز بر صنایع پیشران باشد چراکه طیف وسیعی از صنایع داریم و برای بهره وری بیشتر باید به دنبال صنایعی که ارزش افزوده بیشتری دارند برویم که صنایع کوچک از جمله این حوزه ها به شمار می رود.

او افزود: این موارد در طول سالیان بار‌ها مطرح شده اند، اما برای عملیاتی کردن آنها، ارائه برنامه مورد نیاز است.

او با تاکید بر جایگزینی برای واردات تصریح کرد: در این خصوص برنامه ریزی برای داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلاری تا سال ۱۴۰۰ شده است که در حال اجراست.

این مقام مسئول در خصوص مشکلات مالیاتی بخش تولید تاکید کرد: بیشترین سهم مالیات کشور را بخش صنعت و خدمات پرداخت می کنند اگر قرار باشد همه بار مالیات بر دوش این حوزه باشد تولیدکنندگان نمی توانند ادامه دهند.

 معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران: شرایط امروز ، شرایطی استثنایی است و استناد به مصوبه های فعلی دردی را دوا نمی کند

مصاحب تاکید کرد: برای اجرای "جهش تولید" باید مطالبه کرد.

در ادامه برنامه هاشمی مدیرعامل یک شهرک صنعتی گفت: برای تحقق جهش تولید باید زنجیره کاملی از وزارت صمت، جهاد کشاورزی، نیرو ،اقتصاد ،بانک مرکزی و بخش خصوصی که با صنعت کشور آشنا باشند تشکیل شود و پای کار بیاید.مسئولان باید از میز ها فاصله بگیرند و در کنار صنعتگران به حل مشکل تولید بپردازند.

تصریح کرد: با حل نشدن بهره بانکی و حق بیمه ها، موضوع بهبود فضای کسب و کار به جایی نرسیده است.

محمدی مشاور معاونت بیمه‌ای تامین اجتماعی در ادامه برنامه با بیان اینکه بر اساس ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی نرخ بیمه مشخص است و ۳ درصد بیمه بیکاری را شامل می‌شود، گفت: بر این اساس برخی از کارگاه‌ها از پرداخت حق بیمه معاف اند.

او افزود: اعتبار بخش نامه‌های بیمه‌ای صادر شده در سال رونق تولید، امسال در سال جهش تولید هم پابرچا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار