بهای نفت خام آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه بیش از چهارده درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا تحت تاثیر عوامل ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا و اقدام یک صندوق نفتی آمریکا که خبر از واگذاری دارایی‌های خود داده است، بیش از چهارده درصد کاهش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین پایه آمریکا در معاملات سه‌شنبه با افت چهارده و هشت دهم درصدی به ۱۰ دلار و ۸۸ سنت رسید. نفت آمریکا روز گذشته نیز تحت تاثیر نگرانی‌های شدیدی که همچنان در رابطه با ظرفیت ذخیره سازی وجود دارد، یک چهارم ارزش خود را از دست داده بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در معاملات سه‌شنبه، چهار و چهار دهم درصد کاهش یافت و به ۱۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

علت اصلی کاهش شدید بهای نفت در بازار‌های جهانی تقاضای به شدت پائین ناشی از محدودیت‌های ایجاد شده در حمل و نقل و کندی فعالیت‌های اقتصادی تحت تاثیر بحران شیوع ویروس کروناست. البته روند تولید نفت نیز با شرایط فعلی حاکم بر بازار جهانی نفت مطابقت ندارد و این مسئله نیز در کاهش ارزش آن تاثیر داشته است.

اما اصلی‌ترین علت کاهش قیمت نفت آمریکا در معاملات سه‌شنبه این بود که صندوق نفتی آمریکا اعلام کرد کلیه دارایی‌های نفت وست تگزاس اینترمیدیت خود را که برای ژوئن قابل تحویل بود، واگذار می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار