علم الهدی گفت: با توجه به تأکیدات رئیس دستگاه قضا برای تحول در قوه قضاییه کار‌های مطالعاتی انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حجت‌الله علم الهدی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه در نشست مشترک با مرکز مطالعات راهبردی ناجا که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: هیات اندیشه ورز اتاق فکر و بازوی علمی و کارشناسی قوه قضاییه است.

وی افزود: مطالعات بنیادی راهبردی و کاربردی سه دسته از پژوهش‌هایی هستند متناسب با نیاز‌های قوه و بر اساس نیازسنجی در پژوهشگاه قوه قضاییه کار بر روی آن‌ها انجام شده است.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه درباره رویکرد کلی برنامه‌های پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: بنا به تاکیدات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بحث تحول موضوعی مهم است و برای اجرایی شدن آن پژوهش‌های مطالعاتی و پشتیبانی علمی را انجام می‌دهیم.

علم الهدی تصریح کرد: یکی از توصیه‌های رئیس قوه قضاییه این است که حتما با تمام مراکز علمی و مطالعاتی وارد مذاکره شویم و از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به معماری پلیس آینده گغت: این دغدغه در قوه قضاییه هم وجود دارد و با ترسیم الگوی قوه قضاییه که مبتنی بر باور‌های دینی است و با توجه به واقعیات موجود در قوه قضاییه توسط رئیس قوه قضاییه دنبال می‌شود و ما باید روی الگوی ایرانی-اسلامی قوه قضاییه کار کنیم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم بر اساس تفاهم نامه کارگروه مشترکی را ایجاد کنیم تا این کار مشترک عملیاتی شود و از ثمرات آن بهره‌مند شویم.

وی گفت: یکی از کار‌ها جزیره‌ای عمل کردن است، ممکن است یک موضوع طی چندین بخش در دستور کار قرار گیرد، در همین راستا برای آن که در زمینه‌های مختلف هم افزایی داشته باشیم موضوعاتی را مشخص کردیم و با بخش‌های مختلفی از قوه قضاییه مانند سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی و... کارگروه‌های مشترکی را تشکیل دادیم تا مسائل و مشکلات را در دستور کار داشته باشیم و در جهت رفع آن‌ها گام برداریم.


بیشتر بخوانید: پژوهش‌های قوه قضاییه مبتنی بر آرای قضایی هستند


رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه تصریح کرد: زمینه کاری و همکاری زیادی میان دو مجموعه وجود دارد و امید است از ثمرات این همکاری بهره‌مند شویم.

علم الهدی با بیان اینکه نگاه ما در پژوهشگاه نگاهی انقلابی است، گفت: بر اساس رهنمود‌های رئیس دستگاه قضا تلاش ما این است که هر نسخه‌ای که برای قوه قضاییه پیچیده می‌شود بر اساس مبانی انقلابی باشد و بنا است الگویی ترسیم شود که با تراز انقلاب مطابق باشد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
اسفدیاری
۰۰:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
قوه قضاییه‌جناب‌دکتر‌ریسی‌امدمان‌اول‌بخدا‌وبعد‌به‌شما‌دوستداشتی‌عزیز تورا‌بخدا‌رسیدگی‌کنید‌دوسال‌ از‌شهریار‌شبعه‌پنجم‌حقوقی ‌رفته تجدید نظر هنوز‌جوابش‌نیامده‌شبعه تهران‌شعبه‌سی‌وسی‌هنوز‌جواب ندادن‌اقا‌ریسی ‌دلها تورا‌اسمت رسیدگی‌فرمایید‌با‌سپاس‌فراوان خداوند‌با امام‌حسین‌محشورت کند عزیز دلها
آخرین اخبار