فعال حقوق بشر سعودی در انگلیس اعلام کرد پس از اعتراض به کوچ اجباری قبیله‌اش از منطقه‌ای که قرار است پروژه نئوم در آن اجرا شود، به قتل تهدید شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقلبه نقل از پایگاه الصحافة المستقلة، «علیاء ابو تایه الحویطی» فعال حقوق بشر سعودی، که در انگلیس زندگی می‌کند از دریافت پیام‌های تهدید آمیز خبر داد.

وی اعلام کرد که پس از اعتراض به خارج کردن قبیله «الحویطات» از منطقه‌ای که در محدوده پروژه نئوم که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی آن را آغاز کرد، پیام تلفنی و توئیتری تهدید آمیز دریافت کرده است.

این فعال حقوق بشر افزود در تماسی تلفنی فردی به وی گفته است: می‌توانیم در لندن هم به تو دست پیدا کنیم. فکر می‌کنی در آنجا در امنیت هستی؟

همچنین وی در توئیتر پیام‌هایی مبنی بر اینکه سرنوشتی همچون «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در انتظارش خواهد بود دریافت کرده است.

تهدید شدن این فعال سعودی که به خروج اجباری مردم ساکن در محدوده طرح نئوم انتقاد کرده است، پس از آن صورت می‌گیرد که نیرو‌های امنیتی عربستان در چارچوب عملیات آواره کردن اعضای قبیله «الحویطات» در چارچوب اجرای طرح محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی موسوم به طرح «نئوم»، عبدالرحیم الحویطی، یک شهروند این کشور را در روستای «خریبه» در شمال غرب عربستان را که از تحویل دادن خانه‌اش به نیرو‌های امنیتی این کشور ممانعت می‌کرد، به قتل رساندند.

علیاء الحویطی که منتسب به همین خاندان است هم با باز نشر ویدئو این حادثه در صفحه‌های اجتماعی خود به قتل تهدید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار