مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از کاشت گیاه پاپایا برای نخستین بار در استان فارس و شهرستان نی ریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا بصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز با بیان اینکه گیاه پاپایا برای نخستین بار در استان فارس و شهرستان نی ریز کاشته شد، اظهار کرد: در گلخانه‌ای در نی ریز، اوایل زمستان گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ نشاء ۴ ماهه پاپایا از نوع پاکوتاه بنگالی کاشته شده است که پیش بینی می‌شود در اواخر شهریور ماه امسال محصول آن برداشت شود.

او با بیان اینکه خربزه درختی دوپایه بوده و با بذر تکثیر می‌شود، تصریح کرد: فاصله زمانی کاشت تا برداشت این محصول یکساله است و هر اصله ۴۰ کیلوگرم میوه می‌دهد که تا ۳ سال تولید آن اقتصادی و مقرون به صرفه خواهدبود.

بصیری با اشاره به اینکه هر کیلو خربزه درختی در بازار ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد افزود: پاپایا یکی از میوه‌های استوایی و بومی مناطق حاره‌ای آمریکا و مکزیک است و در کشور‌های هند، آفریقای جنوبی، سریلانکا و فیلیپین هم پرورش داده می‌شود.

کاشت میوه پاپایا در ایران برای نخستین بار در شهر یزد انجام شده است که به عنوان میوه وارداتی نیز در کشور به فروش می‌رسد و دارای خواص فراوان از جمله تقویت سیستم ایمنی، گوارش، بینایی و کنترل قندخون است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مینو
۰۱:۲۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
آیا در شمال ایران هم میشه کاشت و محصول گرفت؟؟؟
آخرین اخبار