معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مشکلات بنگاه‌های اقتصادی متضرر از کرونا و غیرمشمول مصوبه دولت، شناسایی و بررسی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در حاشیه نشست اعضای کارگروه اشتغال خراسان رضوی گفت: مصوبه اخیر دولت درباره تعویق بازپرداخت تسهیلات بانکی، بخشودگی مالیات و تمدید دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی مربوط به ۱۰ رسته از بنگاه‌ها و کسب و کار‌های متضرر از کرونا بود که مشمول بخشی از کسب و کار‌ها در این استان می‌شود.
 
او افزود: نشست امروز اعضای کارگروه اشتغال خراسان رضوی ویژه صنایع و صاحبان واحد‌های تولیدی و اصناف آسیب دیده از کرونا بود تا صاحبان کسب و کار که مشمول مصوبه دولت می‌شوند از این مسیر مورد حمایت قرار گیرند و به وضعیت صاحبان کسب و کار‌هایی که جزو ۱۰ رسته اعلام شده نیستند، به نحو دیگری رسیدگی شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا کمیته‌ای ذیل کارگروه اشتغال استان با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و عضویت سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تشکل‌های بخش خصوصی و استانداری تشکیل می‌شود تا نسبت به شناسایی و بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی متضرر از کرونا و غیرمشمول مصوبه دولت اقدام کند.
 
رسولیان بیان کرد: درباره بنگاه‌های اقتصادی متضرر از کرونا که در شهرستان‌ها مستقر هستند، فرمانداران مسوول شناسایی و رسیدگی به مشکلات آن‌ها شدند تا در صورت لزوم مشکلات این واحد‌ها در زمینه تامین مالی، مالیات، بیمه تامین اجتماعی و تسهیلات بانکی به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان انتقال یابد و در این کارگروه درباره آن‌ها تصمیم گیری شود.
 
او تصریح کرد: براساس پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی، درخواستی تنظیم شد که به امضای استاندار خراسان رضوی رسیده و به معاونت امور اقتصادی رییس جمهوری ارسال می‌شود تا مشکلات بنگاه‌های اقتصادی متضرر از کرونا که مشمول مصوبه اخیر دولت نیستند رسیدگی شود.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.