یکی از راه‌های حل کردن مشکلات و گرفتاری‌های مالی، توسل به خدا و طلب گشایش از درگاه الهی به وسیله دعا کردن است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کدام دعا برای رفع مشکلات مالی توصیه شده است؟ یکی از آموزه‌های اصلی ایمانی و عبادی اسلام، دعا کردن و طلب یاری برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات از خداوند است. توسل و دعا اگر چه نباید جایگزین تلاش و کوشش فرد بشود، همواره در متون دینی به نحو عام و خاص توصیه شده است. یکی از مشکلاتی که همواره دامن‌گیر افراد جامعه بوده و دعا‌های فراوانی برای رفع آن توصیه شده است، گرفتاری‌های مالی است.

دعا برای رفع مشکلات مالی؛ اذکاری مؤثر برای رفع تنگدستی

۱) آیه مشکل گشا؛ آیات ۲ و ۳ سوره مبارکه طلاق

شاید بتوان گفت بیشترین راهکاری که در احادیث و روایات برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات، به ویژه وسعت رزق، ذکر شده است، قرائت آیات ۲ و ۳ سوره مبارکه طلاق است. برای این ۲ آیه که به آیه «و من یتق الله» معروف است، روش‌های ختم مختلفی توصیه شده است که بررسی همه آن‌ها از حوصله این بحث خارج است، اما اجمالاً می‌توان این روش را برای ختم آن معرفی کرد:

پس از هر نماز واجب، ابتدا سه صلوات فرستاده و سپس سه مرتبه این آیات را قرائت کنید. همچنین توصیه شده است که پس از خواندن این آیات، مجددا سه مرتبه صلوات فرستاده شود.

آیه: وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکِّلْ عَلَی الله فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرا.

ترجمه: هر که از خدا پروا کند، خدا برای او راه بیرون شدن (از مشکلات و تنگنا‌ها را) قرار می‌دهد؛ و او را از جایی که گمان نمی‌برد روزی می‌دهد و کسی که بر خدا توکل کند، خدا برایش کافی است، (و) خدا فرمان و خواسته‌اش را (به هر کس که بخواهد) می‌رساند؛ یقیناً خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است.

پیامبر اکرم (ص) در خصوص این آیه شریفه می‌فرمایند: من آیه‌ای را می‌شناسم که اگر تمام مردم دست به دامان آن بشوند، باز هم همه مشکلاتشان رفع می‌شود. این آیه همان آیه «و من یتق الله» است.

۲) اذکار روزی‌بخش؛ نام و یاد خداوند

یکی از اذکاری که در این خصوص مکرراً در متون دینی توصیه شده است، ذکر «لا اله الاّ الله الملکُ الحقُّ المبین» است. در فضیلت این آیه علاوه بر ثروت‌مندی و رفع فقر، ایمن ماندن از وحشت قبر نیز بیان شده است.
دومین ذکر توصیه شده در این باره، ذکر «یا غَفور یا وَدود» است. روش ختم این ذکر به این صورت است که فرد باید روزانه ۷۷ مرتبه آن را خوانده و از خدا طلب گشایش روزی کند.

دعا برای رفع مشکلات مالی؛ اذکاری مؤثر برای رفع تنگدستی

۳) ادعیه وسعت رزق، آمده در روایات

نقل شده است که پیامبراکرم (ص) فرموده‌اند: قسم به خدایی که مرا مبعوث کرده است، هر کس که این دعا را همیشه همراه خود برده و یا در خانه و محل کار خود بگذارد، فقر او به ثروت تبدیل می‌شود.
یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَالاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رَزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.

نقل است که امام صادق (ع) به معاویه ابن عمار این دعا را برای افزایش روزی یاد داده و فرموده‌اند: من چیزی بهتر از این دعا برای فراوانی رزق ندیده‌ام:
اَللّهُمَّ ارْزُقْنى مِنْ فَضْلِکَ الْواسِعِ الْحَلالِ الطَّیِّبِ رِزْقاً واسِعاً حَلالاً طَیِّباً بَلاغاً لِلدُّنْیا وَالاْخِرَهِ صَبّاً صَبّاً هَنیَّئاً مَری ئاً مِنْ غَیْرِ کَدٍّ وَلا مَنٍّ مِنْ اَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ اِلا سَعَهً مِنْ فَضْلِکَ الْواسِعِ فَاِنَّکَ قُلْتَ وَاسْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ فَمِنْ فَضْلِکَ اَسْئَلُ وَ مِنْ عَطِیَّتِکَ اَسْئَلُ وَ مِنْ یَدِکَ الْمَلاْ اَسْئَلُ.

در چهارده روایت متون دینی، خواندن این دعا برای وسعت رزق و رفع مشکلات مالی توصیه شده است. همچنین طبق روایاتی این دعا موجب سعادت انسان نیز می‌شود:
بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِیمِ‏. بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ مَا شَاءَ اللَّهُ‏ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ. تَوَکَّلْتُ‏ عَلَى الْحَیِّ الَّذِی لا یَمُوتُ‏، وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی‏ لَمْ‏ یَتَّخِذْ صَاحِبَةً وَ لَا وَلَداً، وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ شَرِیکٌ فِی الْمُلْکِ، وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ‏ وَلِیٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبِیراً.
شیوه ختم این دعا نیز به این صورت است که باید پس از هر نماز هفت مرتبه خوانده شود.

امام باقر (ع) خواندن این دعا را در سجده نماز‌های واجب توصیه کرده‌اند:
یا خَیْرَ الْمَسْئُولینَ وَ یا خَیْرَ الْمُعْطینَ اُرْزُقْنى وَارْزُقْ عِیالى مِنْ فَضْلِکَ فَاِنَّکَ ذُوالْفَضْلِ الْعَظیمِ.

پیامبر اکرم (ص) به اصحاب صفه که از فقر خود گلایه می‌کردند، علاوه بر آیه «و من یتق الله»، خواندن این دعا را نیز به صورت روزانه توصیه کرده و آن را موجب غنای فرد دانسته‌اند:
اللّهُمَّ رَبِ السَّمواتِ السَّبْعِ وَ رَبِّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ اِقْضِ عَنّا الدَّیْنِ وَ أغْنِنا مِنَ الْفَقْرِ.

از دیگر راهکار‌هایی که برای گشایش روزی توصیه شده است، مداومت بر خواندن این دعا است:
اللهم اَغْنِنِى بحَلالِکَ عَنْ حَرامِکْ و بِطاعَتِکَ عَنْ مَعْصیَتِکْ و بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِواکَ.

آخرین دعایی که می‌توان به آن اشاره کرد، دعایی است که امام صادق (ع) برای از بین رفتن تنگدستی و نیازمند نشدن به ابوبصیر آموزش داده‌اند. این دعا را باید در سجده نماز خواند:
یا خَیْرَ مَدْعُوٍّ وَ یا خَیْرَ مَسْئُولٍ وَ یا اَوْسَعَ مَنْ اَعْطى وَ یا خَیْرَ مُرْتَجىً اُرْزُقْنى وَ اَوسِعْ عَلَىَّ مِنْ رِزْقِکَ وَ سَبِّبْ لى رِزْقاً مِنْ قِبَلِکَ اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَیْئٍ قَدیرٌ.

دعا برای رفع مشکلات مالی؛ اذکاری مؤثر برای رفع تنگدستی

۴) سوره‌های گشایش‌بخش؛ واقعه، ملک و ...

در روایات آمده است که امام صادق (ع) فضیلت خواندن سوره مبارکه واقعه را بسیار دانسته و آن را مکرراً توصیه کرده‌اند. از جمله این فضائل می‌توان به گشایش روزی، رفع فقر و به حساب آمدن در زمره دوستان حضرت علی (ع) اشاره کرد.

یکی دیگر از سوره‌هایی که برای وسعت رزق و به خصوص رفع اقراض و بدهی‌ها توصیه شده است، سوره ملک است. پیامبر اکرم (ص) همچنین در خصوص ختم آن توصیه کرده‌اند که بهتر است پس از آن این دعا خوانده شود:
یا رَحْمانَ الدُّنیا وَ الْآخِرةِ وَ رَحیمَهُما تُعْطی مِنْهُما ما تشاءُ و تَمْنَعُ مِنْهُما ما تَشاءُ صلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و اقْضِ عَنّی دَیْنی.

سوره مبارکه لیل نیز از جمله سوره‌هایی است که خواندن آن برای افزایش رزق توصیه شده است. پیامبر اکرم (ص) در این باره می‌فرمایند: خداوند متعال به هر کسی که سوره لیل را بخواند، آن‌قدر عطا می‌کند که راضی شده و بر او آسان می‌گیرد.

از دیگر سوره‌های توصیه شده در این موضوع، سوره مبارکه ذاریات است. امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند: خواندن این سوره موجب فراوانی رزق و اصلاح زندگی فرد می‌شود.

۵) اعمال عبادی مشکل‌گشا مانند نماز اول وقت

در روایات و متون دینی انجام و مداومت بر برخی از اعمال، موجب افزایش رزق و گشایش روزی است. از میان این امور می‌توان به نماز اول وقت، استغفار، تقوا و پرداختن مداوم خمس و زکات اشاره کرد.

سخن پایانی

مشکلات اقتصادی و تنگدستی، از جمله گرفتاری‌های مهم و همیشگی انسان‌هاست. دین اسلام در خصوص این موضوع نیز مانند گرفتاری‌های دیگر همواره توصیه‌های مختلفی کرده است. این توصیه‌ها هم شامل ختم سوره‌های قرآن و ادعیه بوده و هم اعمالی، چون نماز اول وقت و استغفار را در بر می‌گیرد. از میان ختم‌ها و ادعیه‌های توصیه شده، قرائت مداوم آیه «و من یتق الله» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر علاقه دارید که با روش‌های ختم این آیه آشنا شوید، خواندن مطلب «سه روش ختم آیه و من یتق الله و فضیلت آن» را به شما توصیه می‌کنیم.

منبع: ستاره

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس بی کس
۱۹:۵۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
گفتند ازدواج کنید زندگیتون بهتر میشه، ۱۳ ساله ازدواج کردم، همش مساجری بیکاری بدهی و.... ماهی ۲۰میلیون قسط و بدهی بدون کارررر، دیگه ۳ ساله با هیچکس بابت شدت فقر نمیریم و بیاییم و هیچکسم بمون سر نمیزنه...
همش میگفتن ازدواج برکت میاره، نزدیک ۴۷سالمونه فقط بیکار بدهکار و...
همش تلاش کردم
معتاد به هیچی نبودم و نیستم.
نماز و روزه و حلال و حرام را رعایت میکنم.
گفتند بجه دارشو تا زندگیت بهتر بشه، من یکبار حرف گوش کردم و ازدواج کردم ولی بهتر نشد که نشد هرچند خانم فداکار مهربان و بسازی دارم، اما یک مستاجر بیکار بدهکار چطور وقتی شرایطش انقدر بد هست، میتونه بچه هم بیاره؟؟؟

۲۵ میلیون رهن دارم، دوماه دیگه بعداز چندسال توی یک خونه بودن، صاحب خانه بیرونمون میکنه، دیگه توی روستا هم نمیتونیم خونه رهن و اجاره کنیم،
و.....

اینا یک مقدار کمی از مشکلاته، گاهی نداشتن پول واسه خرید یک سطل ماست یا یک قالب پنیر هم سخته و...
همدیگرو دعا کنیم تا خدا کمکمون کنه، یک مرد وقتی هیچکس رو نداره تا باهاش حرف بزنه و بخاطر ناراحت نشدن همسرش، گریه ها اشکها و مشکلاتشو مخفی میکنه و سعی میکنه امیدوار باشه و امیدواری بده و...

خیلی سخته...

خانه ها دیوار دارند، اگر نداشتند میدیدیم داخل هر خانه گاهی چقدر مشکل وجود داره، طوری که وقتی ادم مشکلات دیگران را میبینه، به سجده میفته و خدا را شکر میکنه که بجای دیگران نیست...

التماس دعا....
Iran (Islamic Republic of)
1کمک
۱۵:۲۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
سلام - بیکاری وبی خانمانی را حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
سلام دوستان
۰۲:۱۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
سلام دوستان وعزیزان من من درزندگیم زیادمشکل درام قرض ده بارم دست مردم چک دارم وسفته نضول کردم کم اوردم هیچی هم ندارم ازخداکمک میخوام شما هم برای من دعاکنید کمکم کنیدتامشکلم حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدایا به همه و به پدرم هم کمک کن به بزرگیت قسم التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
1
۱۷:۱۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
بیکاری وبی خانمانی را حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
فقط خدا
۱۴:۵۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
سلام برای همه دعا می کنم... ما هم در باتلاق نزول گرفتار شدیم برای شوهرم دعا کنید خیلی خیلی گرفتاریم از آینده می ترسم.
Iran (Islamic Republic of)
بختیار
۱۴:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام دوستان گلم...کامنت ها را خواندم قلبم تحت فشار قرار گرفت .من تقریبا دو سال پیش یک تصمیم اشتباه گرفتم و زندگیم از بین رفت. پول نزول کردم ..دوتا خونه داشتم یکی در شهرستان و یک آپارتمان در فولادشهر ...یک پراید و مقداری پس انداز همه را دادم اما هنوز تحش در نمیاد .. از من و ضامن ها شکایت کرده و روی چک ها حکم گرفته ..همه زندگیم رفت و سه میلیارد هنوز بدهی دارم آبرویم جلوی همه اقوام و ... رفت و در محیط کار منزوی شدم .. به لطف خدا امیدوارم و لحظه به لحظه به درگاهش طلب بخشش و آمرزش و گشایش در کارم میکنم
امیدوارم خدای رحمان که دریای نامتناهی رحمت است به دوستانم نظر کند و صدقه سر شما عزیزان مشکلات من نیز حل بشه
توصیه ای از من حقیر به دوستان
دعای مشلول را بعد از نماز بخوانید با حضور قلب و با تضرع و زاری و بهتر است از شب جمعه شروع کنید و ده شب بعد از نماز عشا بخوانید انشالله حاجت همه عزیزان روا شود و مشکلات مالی و ...به اذن پروردگار رحمان و رحیم هر چه زودتر حل شود با صلوات بر محمد و آل محمد اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
برادر کوچک شما ...بختیار
التماس دعا ???
Iran (Islamic Republic of)
بختیار
۱۴:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام دوستان گلم...کامنت ها را خواندم قلبم تحت فشار قرار گرفت .من تقریبا دو سال پیش یک تصمیم اشتباه گرفتم و زندگیم از بین رفت. پول نزول کردم ..دوتا خونه داشتم یکی در شهرستان و یک آپارتمان در فولادشهر ...یک پراید و مقداری پس انداز همه را دادم اما هنوز تحش در نمیاد .. از من و ضامن ها شکایت کرده و روی چک ها حکم گرفته ..همه زندگیم رفت و سه میلیارد هنوز بدهی دارم آبرویم جلوی همه اقوام و ... رفت و در محیط کار منزوی شدم .. به لطف خدا امیدوارم و لحظه به لحظه به درگاهش طلب بخشش و آمرزش و گشایش در کارم میکنم
امیدوارم خدای رحمان که دریای نامتناهی رحمت است به دوستانم نظر کند و صدقه سر شما عزیزان مشکلات من نیز حل بشه
توصیه ای از من حقیر به دوستان
دعای مشلول را بعد از نماز بخوانید با حضور قلب و با تضرع و زاری و بهتر است از شب جمعه شروع کنید و ده شب بعد از نماز عشا بخوانید انشالله حاجت همه عزیزان روا شود و مشکلات مالی و ...به اذن پروردگار رحمان و رحیم هر چه زودتر حل شود با صلوات بر محمد و آل محمد اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
برادر کوچک شما ...بختیار
التماس دعا ???
Iran (Islamic Republic of)
خادم
۰۴:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
سلام
من ی مشکل بزرگ برام درست شده تمام دار و ندارم از دستم رفت و کلی بدهکار شدم
ادمی بودم که دورم خیلی شلوغ بود اما همون رفیقایی که سر سفره ام بودن ابرمو بردن الان اکثر طلبکارام رفقای قدیمم هستن اما نه وقت میدن نه حرمت نگه میدارن تمام این دارو ندارم که میلیارد ها تومان بوده توسط یکی که مثل داداشم میدونستمش برده شده
خیلی گرفتارم دعا کنید بتونم بدهی ها رو بدم ابرمو بخرم خونه ماشین هرچی داشتم دادم رفته
التماس دعا خواهشا التماس دعا
خیلی دعا کردم گریه کردم که ابرموم بیشتر از این نره اما متاسفانه تا الان مستجاب نشده
دعام کنید
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۰:۱۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
من این دعاها رو خوندم اماحس ترس و امید ندارم ..حس ناامیدی دارم ...نه نا امیدی مطلق ..کمی امید دارم به گشایش مشکلم..اما میترسم از اینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
خدایا خودت به هممون کمک کن گرفتاری همه ی گرفتارها رو حل کن گرفتاری ما رو هم حل کن یا الله و یا رحمان و یا رحیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام من یه بنده خدا خیلی گرفتار زیر قرض وبدهکاری ونزوئلا برام از ته دلتون دعا کنید خدا کمک همون کنه
Iran (Islamic Republic of)
رباطی
۰۲:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشد میشه برای منم دعا کنید سه تا بچه دارم برای وام به بانک رفتم اصلا برام جور نمیشه قرض و گرفتاری مالیم زیاده خداوندا خودت کمکم کن . ممنون میشم کمکم کنید ???
Iran (Islamic Republic of)
س ز
۰۰:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام اول من توکلم به خداست و انتظار دارم خدا هر چه سریعتر کمکم کنه بدهکار شدمه چکهام برگشت خورده کارام پیش نمیره حتی بیشتر یا حداقل اندازه بدهکاریم طلب دارم ولی طلبام از دولت هستن ولی وصول نمیشن روانی شدمه کم کم دارم میرم زیر استرس گرفتمه پناه به قرص ضد استرس اوردمه جلو زن و بچم شرمنده شدمه هر روز و ساعت خدا رو صدا میزنم شاید از بزرگیش به داد منم برسه .الان زیر دستامه میبینم که ازم هزار پله با رشوه و تقلب جلو زدنه خواهشن دعام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۴ دی ۱۴۰۲
خدایا خودت کمکمون کن از این نزول لعنتی خلاص شویم همه ی زندگیمون رفت زیر نزول خدایا بدادمون برس
Australia
داریوش
۱۰:۰۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
اومدم دعا بخونم مشکلاتم کم بشه.
اما نظرم عوض شد با خوندم کامنتهای دیگران

خدایا به بزرگیت قسم اول مشکلات این عزیزان را حل کن و هر چی هموطن هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
چگونه میتوان به خدا امیدوار بود درحالیکه ما را در انبوه مشکلات عدیده دنیوی بحال خود رها کرده و کفر و ظلم و فساد از در و دیوار این سرزمین اسلام شعار میبارد و بیرحم ترین افراد در قدرت مطلق غیرقانونی و غیرمنطقی کشور را تسخیر، و مردم را در چنگال عقاید مرگبار طالبانی و داعشی گرفتار کرده و توهم کوچ اجباری مردم را به بهشت دارند!
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۵:۲۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
سلام سلامتی تن درستی بهترین‌نعمت که خدا به ما‌عطا فرموده واین مشکلات مالی حل میشه به امید به خدای بزرک یا توکل به خدا به خداوندی خدا قسم دوستانی که نزول کردن خیلی بد نزول یعنی جنگ انشاالله تمام مشکلات همه ای مومنین حل شود به امید به خدا‌واهل بیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
سلام من همسرم به خاطر دیه گرفتار بدهی شده که اصلا نمیتونه به هیچ طریقی پرداختش کنه پول دیه کم بود که بیکارم شده واقعا خیلی سخت شده زندگی برامون بازم توکل برخدا انشاالله خودش یک راهی جلوی پامون بذاره برامون دعا کنید لطفا .التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
سلام برام دعا کنید همسرم یک بدهی سنگین داره دلم می سوزه اشتباه کرده ولی زحمت کشیده.می ترسم بیفته زندان یا سکته کنه از این افسردگیش دارم دق می کنم .
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه مکتوبیان
۱۰:۳۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
با سلام وخداقوت
اول از همه تو‌کل به خدا کنین واز خدا بخواین از راههایی که خودش گمان می‌بره کمک کنه من ۵سال پیش دچار گرفتاری زیادی شدم دوستان اول باید تمرکز کرد فکر کنیم ودنبال راه چاره باشیم خدا اینقدر راه برای برطرف کردن مشکلات زندگی برامون گذاشته باید تلاش بی وقفه وتوکل وامید داشته باشیم با کار وتلاش والبته صبوری همه چیز درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۲۲:۳۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
باسلام
من 25ساله ازدواج کردم و هنوز مستاجرم
در عرض 2سال همه چیزمونو از دست دادبم
ماشین سنگین داشتم دراثر تصادف از دستش دادم
ممزل استیجاریمون اتش گرفت و همه چیزمون کامل سوخت و منزل مردمم سوخت بعد از اون همسرم سرطان گرفت و کلی قرض و نزول کردم تا بشه از بیمارستان نجات پیدا کنیم
الانم مستاجرم و بیکار و هنوزم گرفتار دوا و دکتر و کلی نزول و قرض دارم و بدهی. واقعا نمیدونم چکار باید بکنم بازم توکل بخدا شاید دلش سوخت واسمون و ی نگاهی کرد بهمون با مستاجری و گرفتاری و بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۳:۵۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
منم گرفتارم شدیدا
نزول همه زندگیمو به باد داده ماشینم موتورم همه چیزمو هم فروختم بازم تمومی نداره هرچی میکنم دست بردار نیست انگار باتلاق گرفتارشدم تورو به خدا منم دعا کنید.خدایا خودت کمکم کن یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
صبر
۱۸:۰۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
مشکلات دوستانو خوندم واقعا ناراحت شدم برای رفع گرفتاری خودتون وهمه یه صلوات بفرستین
United States of America
علی
۰۸:۱۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سلام دوستان در حق من هم دعا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
سلام به همه عزیزان اول متسل،به خدا بعدش،سوره واقعه همه بخونن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
خدایا به حسین کمک کن بدهی هاش روبده،خدای مهربونم خودت بهترمیدونی حسین چقدبه دیگرون کمک میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
خدایا توچنان کن که پریشان نشوم محتاج به بیگانگان خویشان نشوم...خدایا منم گرفتاری دارم برای همه کمک کن منم تویی آنها...آمین یارب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
مرد تنها
۲۲:۳۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
متنها رو خوندم جگرم سوخت خدایا پناهی جز تو نیست یاریمان کن التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
با یاد خداوند متعال، آرزوی رفع مشکلات همه دوستان را دارم و از خدا میخوام که بداد هممون برسه ،کاملا درک میکنم وفتی کسی از درد و گرفتاری حرف میزنه ،چون خودم یه شخص ورشکسته هستم و پر از مشکلات و شرمنده از زن و بچه متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
عیسی سلیمانی
۰۱:۴۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
سلام به همه شما عزیزان از خداوند متعال میخواهم آرزوی همه رو حل کنه و مشکلات و گرفتاری همه مارو دفع کنه بنده چند ماهه بیکار شدم به علت جراهی که روی کمرم انجام دادم با دو فرزند تو خونه مستأجری هیچی ندارم صبح که پا میشم خدا رو صدا میکنم تا شب با یک گونی زباله جمع میکنم شب میام با درد و گرسنگی فقط به اندازه‌ی خوراک این خانواده درد دل زیاد همه جا هم رفتم کمک نمیخوام کار به اندازه‌ی توانم التماس دعا دارم تورو خدا دعا کنید مشکلات من حقیر هم حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
خدا خودش کمک کنه به همه بنده هاش ، فقط و فقط باید از خودش خواست ، اگر کوچکترین شرکی در خواسته هامون باشه خدا قهر میکنه از بنده اش ، بهترین کار برای رفع گرفتاریهامون اینه که مستقیم از خودش بخوایم یا متوسل بشیم به چهارده معصوم
که اونا ما را وصل کنند به خدا ، خدایا تمام کسانی را که به من ظلمی روا داشتند میبخشم و هیچ گونه شکایتی ازشون ندارم خدایا خودت گناهانشونا ببخش من خودمم میبخشم که اعتماد به کسانی کردم که در حد من نبودند و به من جفا کردند و از اعتماد من سو استفاده کردند خدایا تو هم مرا ببخش و خواسته های این بنده حقیرت را اجابت کن
آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
بسم رب الشهدا والصدیقین
کلی وام گرفتم گذاشتم تو بورس
اینقد افتادم عقب که الان هر چی وام هست گرفتم دقیقه ۳ برابر حقوقم قسط میدم فقط ماندم نمیدونم چ کنم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
خدایا خودت مشکلات همه رو حل کن مشکل مارو هم حل کن امروز روز تولدمه و حتی پول نداریم کیک بخریم انقدر که دنیا باهامون بد تا کرد تو یک ماه ۳۰میلیون خرج ماشین کردیم تصادف کردیم جدا از مشکلات مالی ذهن و فکرمون درگیر نمیدونم چرا خدا باما اینجوری میکنه سرنوشت برامون بد نوشته اما باز من به آینده امیدوارم امروز غمگین ترین ادم روی زمینم و ۲۲سالگی من دیگه تکرار نخواهد شد به خدا گفتم یا مشکلاتمو حل کنه یا من رو هرچه زودتر ببره پیش خودش.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۱:۴۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام ، من هم گرفتاری مالی پیدا کردم ، من هم جز خدا کسی رو ندارم که دستم رو بگیره ، ان شاالله خدا خودش مشکل و گرفتاری همه امون رو برطرف کنه و آبروی بنده هاشو حفظ کنه ، التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۲:۱۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
سلام‌من‌۱۷ ساله مستاجرم‌دو تا دختر دارم که حتی یه جفت گوشواره گوششون نیست گوشی رو هم مدیر مدرسشون بهش کادو داده و یکیشونم در حسرت گوشی از خدا میخوام خدا یه خونه بهم بده و دست و بالم باز بشه و دخترم ۱۶ سالشه و من میترسم به سن‌ازدواج برسه و جهیزیه از کجا بیارم تو را خدا برام دعا کن در حد یه صلوات شاید خدا از زبون شما مشکل منو حل کنه التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۸ تير ۱۴۰۱
خدا کجایی
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۱۲:۲۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام خداوند به همه شما که هر کدام یه مشکلی دارید کمک کنه به حق عظمت خودش منم گرفتارم ده ساله ازدواج کردم لباسشویی ندارم شوهرم کارگره مستاجر هم هستم دوتا دختر دارم از خدا می‌خوام یه آدم خوش قلب پیدا بشه این گرفتاریم حل کنه بیماری روماتیسم مفصلی دارم برام دعا کنید انشاالله گرفتاری
شما هم رفع بشه ،
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
اگر در هر گرفتاری و مشکلی که همگی در زندگی باهاش برخورد میکنیم اگر عملا و قلبا به خداوند باری تعالی و یگانه پناه ببریم همان خداوند برای ما کافیه.با خدا باش پادشاهی کن.کسی که باخدا باشه خداوند راه تغییر زندگی رو به قلبش الهام می بخشه.اون وقت دستت همیشه در دست خداوندیه که منشا خیر و خوشی و ثروت و نعمت و خوشبختی است.وهر مشکلی رو برات آسان میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
س من خودم 9سال مادرموندیدم برادرزاده ام شده 4سال ندیدمش فقط دوتابرادریک مادرپیرهرچی کارمی کنم به جایی نمی رسم برام دعاکنیدانقدازخداکمک خواستم دیگه روم نمی شه خجالت می کشم بگم یک را برام بازکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام واقعابه مشکل مالی سختی خوردیم.همسرم شبانه روز تلاش میکند وخیلی هم پاک و کمک به فقراهمیشه جز اصول زندگیمونه...الان در شرایط خزلی بدی قرارگرفتیم بحث آبرو واعتبارمونه...دعاکنید خداگشایشی ایجادکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
التماس دعا عزیزان امیدوارم خداوند به هممون کمک کند .فقط دعا کنیم واز خود خدا کمک بخاهیم وهمیشه از خداوند متعال چیزهای بزرگ بخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۱۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
خدایا خدایا خودت خلق کردی مارا خودت روزی می‌دهی تشکر وخاک درگاه شما هستیم نیازمندیم چشم به دستان پرتوان تورا داریم منتظر امدادهای غیبی شما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۱۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
برای من هم دعا کنید میترسم بخاطر بی پولی دستم به گناه آلوده شه
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۱:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
خدایا از خودت میخوام که مشکلاتم حل بشه هرچه سریع تر
و از شما عزیزان هم میخوام دعا کنید برای حل مشکلاتم
Iran (Islamic Republic of)
کارو
۰۴:۴۶ ۳۰ دی ۱۴۰۰
سلام .لطفا برای من هم دعا کنید . مشکلم حل بشود
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۱۰:۴۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
در زندگی به خاطر قرض خیالی بالا کم آوردم و خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
با سلام. من. قصه. زندگیمو بگم.تمومی نداره. الان سی. ساله. ازدواج کردم.دوازده سال با مادر شوهر زندگی کردم. بعد از اون. رفتم. مستجری. خلاصه. خیلی این در اون در زدن. خدا بهم. خونه داد. بعد از اون بچهام بزرگ. شدن. دختر جهیزیش اومد وپسر عروسیش. با هزار مکافات. راه انداختم هر دو رو. شوهرم. هرجا. میره. بدبختی. وقرض بالا میاره. الان بازم. مستجرم. ولی بخدا ایمان دارم و اعتقاد. بازم خدا کریمه دنیا همینه. یا باید. پول. باشه. خوشی نباشه. یا باید خوشی باشه وپول نباشه. دوتاش. یکجا. نمیشه. توکلت الل الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
چرا نشه لطف خدا اصلا محدود نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشماس
۰۹:۰۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
لطفا برای منم دعا کنید،خیلی کارهام گره میخوره،ولی بازم خدا رو شکر میکنم ،و پازل زندگیمو سپردم دست خدا تا خدا به بهترین شکل بچینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سلام تورو خدا برا منم دعا کنید که مشکلم حل شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
سلام
ان شاالله خداوند مشکل همه رو حل کنه منم الان گرفتارم ولی در مقابل بزرگی خداوند مشکل من چیزی نیست و به عظمت خدا ایمان دارم میدونم تمام مشکلاتی که الان برای خودم درست کردم نتیجه دور شدن از خداوند است ولی خیلی امید دارم به خاطر دو تا بچه که دارم و گناهی ندارن مخصوصا دخترم ان شاالله خداوند گشایشی در مشکلات همه انجام دهد و همه رو نجات بدهد
Iran (Islamic Republic of)
هاشم انوری راد سلام
۱۴:۰۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
سلام علیکم، اجرتان بخدا وائمه اطهار، لطفا ذکر ودعا هائی که در کتبی که در کتابهائ که شاید در مفاتیح‌الجنان نیامده باشد. التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
خدا همه گرفتارارو نجات بده خیلی سخته شرمنده ژنو بچه شدن اونم دختر به خودش قسم که خیلی تحملش سخته
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۴۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
با سلام.من نمیدانم چه گناهی کردم هر کاری میکنم کم میارم ساخت و ساز میکردم ورشکست شدم بخدا به همه کمک میکروم به کسایی که فقیر بودن کمک میکردم به نظر خودم گناهی نکردم کسی ازم ناراضی نیست ولی الان کلی بدهکارم مستاجرم وفعلان بیکار شدم نمیدانم چرا وقتی ادم بی پول میشه همه حتی برادر وخواهر و هرکس پول دارد به بهانه های الکی قهر میکنند که نبادا فلانی دستش خالی درخواست پول کند وقتی ورشکست میشوی همه ازت دوری میکنند من 3 ساله ورشکست شده ام نه شب دارم نخ روز از خدا میخوام هرچه زودتر بکشم از زنم خجالت میکشم دختر 4ساله دارم دلم بحالش میسوزد که ایندهی من و زن ودخترم چه میشود چون حتی خانه هم ندارم و مستاجرم خدا به دادم برسد هیچ کس را هم ندارم جز خدا که توکلم به اوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
خدا همه مرض ها را شفا
دهد
Iran (Islamic Republic of)
محمدمبین
۰۰:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
انشاالله خدامشکل همه رو حل کن برای ماهم دعا کنید دوتاضامن میخایم جوربشه تابتونیم وام بگیریم مشکلمون حل بشه به هردری زدیم بسته است هیچ کسی نداریم توی این دنیابیاد ضامن مابشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۶:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۹
سلام التماس دعا
ایه من یتق الله عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
خدا یا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۴:۱۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام. خیلی خوب. برای من هم دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی عالی بود ومتشکر