با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۹اردیبهشت ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  دربسته خبر‌های پلیس امروز خبر‌هایی از جمله دستگیری قاتل سه شهروند اصفهانی ساکن قلعه گنج، دستگیری زوج سارق، دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی و... بخوانید.

عامل قتل ۳ شهروند اصفهانی ساکن "قلعه گنج" دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: فردی که ۳ شهروند اصفهانی را در شهرستان "قلعه گنج" به قتل رسانده بود ۴۸ ساعت بعد در یکی از مناطق استان سیستان و بلوچستان دستگیر شد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: در ابتدای هفته جاری در پی وقوع قتل ۲ نفر از اعضای یک خانواده و زخمی شدن یک نفر دیگر از آنان در شهرستان قلعه گنج ، بلافاصله ماموران انتظامی و رده‌های تخصصی پلیس این شهرستان  در منزل این خانواده حضور یافته و تحقیقات خود را آغاز کردند.

او در تشریح چگونگی وقوع این قتل، افزود: قاتل نیمه شب به همراه همدستش با انگیزه اخاذی از این خانواده که برای کار کشاورزی در فصل برداشت صیفی جات در شهرستان "قلعه گنج" حضور داشتند حمله و آن‌ها را با اسلحه تهدید کرده و در ادامه اقدام به تیراندازی به سمت آنان و فرار از صحنه می‌کنند که متاسفانه پدر و پسر این خانواده کشته شده و فرزند دیگر آن‌ها هم زخمی و پس از انتقال به بیمارستان روز بعد فوت می‌کند.

سردار ناظری افزود: در این رابطه ماموران پلیس"قلعه گنج"و تیم‌هایی از پلیس‌های امنیت عمومی و آگاهی استان وارد عمل شدند و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی متوجه شدند قاتل در یکی از روستا‌های شهرستان"فنوج" استان سیستان و بلوچستان مخفی شده و ضمن ارتباط مخفیانه با برخی افراد نزدیک خود قصد فرار از مرز‌های شرقی به سمت کشور پاکستان را دارد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در نهایت ماموران پلیس امنیت استان با همکاری دیگر رده‌های تخصصی پس از ۲ روز تلاش بی وقفه و شبانه روزی این فرد را با هماهنگی و انجام نیابت قضائی در مخفیگاهش دستگیر کردند که این متهم به جرم خود و انجام قتل به انگیزه اخاذی اعتراف کرد و تلاش برای دستگیری همدستش نیز ادامه دارد.

دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی انتشار ویروس کرونا در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک از دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی انتشار ویروس کرونا در فضای مجازی خبر داد.

فرمانده انتظامی شهربابک افزود: ماموران پلیس فتا شهرستان در پی رصد فضای مجازی، عامل تشویش اذهان عمومی در رابطه با ویروس کرونا را شناسایی و دستگیر کردند.

او تصریح کرد: این فرد با انتشار تصاویر وسایل نقلیه روحانیون ساکن شهرستان نسبت به تشویش اذهان عمومی مبنی بر اینکه علت اصلی شیوع بیماری این قشر هستند اقدام کرده و موجب تشویش اذهان عمومی شده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک با اعلام اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد از مردم خواست اخبار موثق را از رسانه‌های معتبر و رسمی دنبال و اینگونه موارد را نیز بازفرست نکنند.

دستگیری زوج سارق در جیرفت

فرمانده انتظامی جیرفت از دستگیری زن و شوهر سارق حرفه‌ای منازل، مغاز‌ها و قطعات خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا محمدرضایی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰مبنی سرقت از یک مغازه در سطح شهر، ماموران بلافاصله در محل حاضر شدند.

این مقام انتظامی افزود: پس از چندین روز انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان، با به دست آوردن سرنخ‌هایی موفق به شناسایی زن و شوهری شدند که با همکاری یکدیگر اقدام به سرقت از منازل، مغازه‌ها و وسایل خودرو‌ها در سطح شهر می‌کردند.

او گفت: این زوج پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در مخفیگاهشان انواع وسایل منزل، مغازه، دوربین‌های مداربسته، وسایل جوشکاری و قطعات خودرو کشف شد.

سرهنگ محمدرضایی افزود: این دو سارق در تحقیقات صورت گرفته با توجه به شواهد و مدارک موجود به ۱۵ فقره انواع سرقت منازل، مغازه و قطعات خودرو اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی جیرفت در پایان با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی و شناسایی مالباختگان، از شهروندان خواست: منازل، خودرو‌ها و مغازه‌های خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده تجهیزکنند تا زمینه ارتکاب جرم از مجرمان سلب شود.

سارق خودرو تیبا حین فروش این خودرو در بردسیر دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر از دستگیری یک سارق حین فروش یک دستگاه خودروی تیبا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جعفر غضنفری گفت: روز گذشته یکی از ماموران پلیس این شهرستان با تجمع مردم در یک نقطه از خیابان اصلی شهر روبرو و با حضور وی در این محل مشخص شد فردی قصد فروش یک دستگاه خودروی تیبا با قیمت پایین را دارد.

او افزود: این مامور ضمن بررسی موضوع و احتمال سرقتی بودن خودرو طی هماهنگی با تیم گشت انتظامی این فرد را به کلانتری منتقل کردند که مشخص شد خودروی تیبا ۳ روز قبل از شهر کرمان سرقت شده است.

سرهنگ غضنفری با اشاره به حضور مالباخته در بردسیر و تحویل خودرو به وی از مردم در خصوص همکاری با پلیس قدردانی کرد و گفت: یکی از مهمترین علت‌ها در بروز سرقت وسایل نقلیه، اعتماد بی جا به افراد و بی توجهی شهروندان در به کارگیری حداقل وسایل ایمنی و بازدارنده است که به راحتی مال خود را از دست می‌دهند.

تصادف خودروی سبک با سنگین

رئیس پلیس راه جنوب استان از وقوع تصادف بین یک دستگاه خودروی پژو با کامیونت در محور "جیرفت-کهنوج" منجر به کشته شدن ۲ نفر و مجروحیت یکی از سرنشینان خودروی سواری خبر داد.

سرهنگ علی رضایی گفت: روز گذشته وقوع یک مورد تصادف در محور "جیرفت-کهنوج" به پلیس گزارش و بلافاصله نزدیکترین واحد گشت پلیس راه به محل حادثه اعزام شد.

او افزود: با حضور ماموران در حوالی منطقه مسکونی"جهادآباد" این محور مشخص شد در پی تصادف یک دستگاه خودروی پژو با کامیونت، ۲ نفر از سرنشینان خودروی سواری فوت و یک نفر از آنان نیز مجروح شده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان علت اولیه این حادثه را بی احتیاطی از جانب راننده پژو به علت عدم توجه به جلو عنوان کرد و افزود: اکثر محور‌های مناطق جنوبی استان دوطرفه و در برخی نقاط کم عرض و همجوار نقاط روستایی هستند که از اهالی و رانندگان عبوری این مناطق می‌خواهیم همواره با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

از خروس خوان صبح با زحمتکشان شهرداری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: در ابتدای صبح زمانی که خورشید طلوع می‌کند رانندگان باید در سطح معابر مراقب زحمتکشان شهرداری باشند.

سرهنگ یوسف نجفی گفت: رانندگان در هنگامی که خورشید طلوع می‌کند باید با دقت بیشتری در سطع معابر تردد و مواظب جان این قشر زحمت کش جامعه باشند بالاخص در ورودی خیابان‌ها، تقاطع‌ها و میادینی که دید راننده نسبت به سایر نقاط کمتر است توجه بیشتری را در هنگام رانندگی می‌طلبد.

او افزود: متاسفانه در سال گذشته یکی از زحمتکشان شهرداری هنگام انجام وظیفه در ابتدای صبح بدلیل محدودیت دید راننده با خودرو تصادف کرده و جان خود را از دست داد و از این رو پلیس درصدد است که با اشاعه فرهنگ مناسب به کاربران ترافیک و عزیزان شهرداری از تکرار فاجعه دیگر جلوگیری بعمل آورد.

نجفی در پایان از پیمانکارانی که به عنوان کارفرما طرف قرارداد این عزیزان هستند خواست: با جدیت و حساسیت بیشتری به این موضوع پرداخته و در خصوص بهتر دیده شدن این افراد و استفاده از لباس‌های شبرنگ در تاریکی هوا سخت گیری بیشتری داشته باشندچراکه این بی توجهی ممکن است به بهای جان کارگری تمام شود که در خیابان‌ها یا فضا‌های باز کار می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار