معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد حزب الله از برنامه تغییرات مالی دولت لبنان برای خروج این کشور از بحران اقتصادی حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله در گفت‌وگو با رادیو نور لبنان گفت: دولت کنونی لبنان قوی و استوار است و برنامه‌های منسجمی برای مبارزه با فساد و کمک به حل بحران اقتصادی و بهبود وضعیت مردم دارد و ممکن است برخی گروه‌ها با این دولت مشکل داشته باشند، اما مهم عزم و اقدام دولت برای مبارزه با فساد است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: حزب الله همچنان از تلاش‌ها برای مبارزه با فساد در لبنان حمایت می‌کند و این همان راهبرد و برنامه این جنبش در دولت و مجلس است، اما برخلاف آنچه برخی تصور می‌کنند مسئول همه مسائل در این کشور نیست، ما طرفدار کار و تلاش برای بهبود اوضاع در لبنان هستیم و دراین زمینه وارد مسائل سیاسی نمی‌شویم و مخالف فتنه گری هستیم.

شیخ نعیم قاسم افزود: مبارزه با فساد ابزار‌های خود را دارد و تغییراتی که در لبنان آغاز شده است این موضوع را تایید می‌کند.

حسان دیاب، نخست وزیر دولت لبنان چند روز قبل اعلام کرد: بانک مرکزی لبنان شکاف‌های عمیقی در زمینه‌های عملکرد، سیاست‌ها و شفافیت‌های مالی و پولی دارد و باید رییس کل آن پاسخگوی عملکرد خود و اقدام برای جلوگیری از تداوم سقوط پول ملی این کشور باشد.

دولت لبنان خواستار طرحی است که بر اساس آن باید لیستی از اسامی وزیران و نمایندگان لبنانی طی پنج سال اخیر تهیه شود تا نسبت به عملکرد مالی آنان و خانواده و اطرافیانشان که به نوعی با معاملات و قرارداد‌های عمومی طرف بوده‌اند، بررسی شود و چنانچه سوء‌استفاده‌هایی در این زمینه شده، اموال مورد نظر به خزانه دولت بازگردد.

معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از این گفت‌وگو به پیروزی مقاومت لبنان در سال ۲۰۰۰ اشاره کرد و گفت: این عملیات به آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی منجر شد و بار دیگر استقلال و آزادی این سرزمین را به نمایش گذاشت و بر همین اساس مقاومت لبنان همچنان آماده پاسخگویی به هر نوع تجاوز دشمن صهیونیستی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار