قدیر گفت:کشور‌های اروپایی بدون هیچ تحریمی امکانات اولیه را هم در مقابله با کرونا نتوانستند تامین کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم روز سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر ،مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات صداوسیمای مرکز قم برگزار شد، ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه صدا و سیمای مرکز قم  برای بالابردن سطح سلامت مردم در مقابله با کرونا ویروس گفت:صداوسیما در بحث آگاه سازی مردم و انتقال خبر  به جامعه نقش موثری را در این زمینه ایفا کرد.

قدیر با بیان این که  مدت ها باید با کرونا زندگی کنیم  گفت: برای مقابله با این ویروس دولت وسازمان‌های مربوطه باید به مردم اطلاع رسانی کنند و لازمه این اطلاع رسانی ، اعتمادسازی و این امر مستلزم کار فرهنگی قوی است.

او با تاکید بر رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی و مراجعات غیر حضوری گفت:در بحران کرونا از فرصت تحریم استفاده کردیم،کشور‌های اروپایی با وجود نداشتن هیچ گونه تحریمی،امکانات اولیه را هم برای مقابله با کرونا نتوانستند تامین کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر نقش موثر رسانه‌ها در مقابله با کرونا بیان کرد : لازمه شکست این ویروس ،همدلی است و رسانه‌ها نقش خیلی ویژه‌ای در این زمینه  دارند واین مستلزم همبستگی وکار تیمی است .

او ضمن قدردانی از مجاهدت های کادر درمان افزود:بیماری را در قم مدیریت کردیم و در این مسیر پزشکان وپرستاران قمی خوب درخشیدند اما با توجه به این که  تهیه واکسن زمان بر است، نگران پیک دوم هستیم.

قدیر با تشکر از همکاری مردم در این روزهای کرونایی گفت: باید همشهریان برای  قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به موضوع فاصله گذاری اجتماعی  همچنان توجه ویژه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد :قم از همان روزهای اولیه نبرد با کرونا اقدامات شایسته ای انجام داد و نخستین استانی بود که در آن آزمایشگاه کرونا راه اندازی و پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونا اهدا شد.

او با تاکید بر آموزش  پیشگیری و مقابله با کرونا از طریق فضای مجازی عنوان کرد:کسانی که به کرونا ویروس مبتلا و درمان شده اند فکر نکنند دیگر مبتلا نمی‌شوند ومتاسفانه این بیماری ممکن است دوباره سراغ بیمار بهبود یافته برود. 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید  بر رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک گفت:بسیاری از ناقلین و افراد با بیماری خفیف کرونا در جامعه آزادانه در حال تردد هستند و برخی  افراد ناقل  ۵۰ درصد علائم را دارند و ۲۰ درصد هم دارای علائم شدید هستند که نیاز به بستری دارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا انواع مختلف دارد؟ گفت:چنین چیزی ثابت نشده ویک نوع بیشتر کرونا وجود ندارد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به آخرین آمار کرونا در قم اشاره کرد و گفت:پنج هزار و ۶۲۵ نفر از اول اسفند تا نهم اردیبهشت ماه امسال در مراکز درمانی بستری شدند و  یازده هزار و ششصد ویک نفر پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس بستری و هفده هزار و ۵۱ نفر ترخیص شدند و  نه هزار ۱۱۱ نفر هم بهبود یافته اند.

 در پایان این نشست لطفی نیاسر،مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم از زحمات سید مهدی حسینی مسئول روابط عمومی علوم پزشکی استان برای تعامل با رسانه در زمینه مقابله با کرونا با اهدای لوح قدردانی کرد و در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مدیرکل صداوسیمای مرکز قم و محمدرضا شعبانی راد،معاونت اطلاعات واخبار استان به پاس خدمات آن ها برای آگاهی بخشی در جامعه به منظور مقابله با کرونا و همراهی با کادر درمان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ح/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار