ترفع درباره چالش های اجرای طرح الزام شهروندان به استفاده از ماسک و دستکش در اتوبوس توضیحاتی داد.

محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا شرکت واحد اتوبوسرانی می‌تواند طرح الزام مسافران به استفاده از ماسک و دستکش را در ناوگان اتوبوسرانی اجرایی کند،گفت: ما در شرکت واحد توانایی تهیه ماسک و دستکش برای مسافران این ناوگان را نداریم، زیرا مقدور نیست با بلیت ۸۰۰ تومانی بخواهیم ماسک ۴ هزار تومانی برای مسافران تهیه کنیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: بر اساس توافقات انجام شده وزارت صنعت ،معدن و تجارت وظیفه تامین ماسک را بر عهده گرفته است و ما در شرکت واحد اتوبوسرانی تنها وظیفه توزیع آن را بر عهده داریم و بر اساس برنامه ریزی در ابتدا و انتهای خطوط کار توزیع اقلام بهداشتی (ماسک و دستکش) بین مسافران انجام می‌شود.


بشتر بخوانید: فهرست مسیرهای جدید اتوبوس رزروی اعلام شد 


ترفع در پاسخ به این سوال که تکلیف الزام استفاده مسافران در ایستگاه‌های طول خطوط اتوبوسرانی به چه شکل است،گفت: نمی‌توان الزام استفاده از ماسک و دستکش را در ایستگاه‌های طول خطوط اتوبوسرانی را فراهم کرد، زیرا در یک توقف در ایستگاه تعداد زیادی از مسافران سوار اتوبوس می‌شوند.

او در پاسخ به این سوال که آیا شرکت واحد اتوبوسرانی می‌تواند ضمانت اجرایی برای الزام استفاده مسافران از ماسک و دستکش را فراهم کند گفت: اتوبوسرانی نمی‌تواند الزام استفاده از ماسک و دستکش در خطوط اتوبوسرانی را داشته باشد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به این سوال آیا اجرای طرح الزام مسافران به استفاده از ماسک و دستکش در ناوگان اتوبوسرانی طرحی موفق است یا خیر،گفت: به نظر من این طرح شکست می‌خورد مگر آن که بتوان با تبلیغات گسترده مردم را نسبت به افزایش سلامت آن‌ها در صورت استفاده از ماسک آگاه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.