رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، یکی از مهم‌ترین مزایا در کنترل و مبارزه با کرونا را بسیج همگانی و همدلی در سطوح مختلف جامعه و دستگاه‌ها عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شیوع کرونا ویروس یکی از بحران‌های معدود جهانی به شمار می‌آید که همه ابعاد زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داد و انسان‌ها را به یک چالش جدی رساند.

او افزود: کرونا مسئله‌ای نبود که صرفاً بهداشتی باشد و حوزه سلامت را تحت الشعاع قرار دهد کما اینکه همه مسائل مربوط به حوزه سلامت برون سازمانی است.

شیرانی با بیان اینکه در تعریف سلامت همه نهاد‌ها و ارگان‌ها مسئول و سهیم هستند اضافه کرد: قطعاً در آینده نزدیک یکی از کشور‌های موفق در بحث کنترل بیماری کووید ۱۹ جمهوری اسلامی خواهد بود، در چند ماه آینده این موضوع نمود خواهد کرد که کدام کشور‌ها با توجه به امکاناتی که در اختیار داشتند توانستند بحران کرونا را به خوبی کنترل کنند.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با فراست و درایتی که داشتند چندین مرحله در بحث کرونا ورود و اهمیت این موضوع را خاطرنشان کردند که خوشبختانه باعث بسیج نیرو‌های سراسر کشور شد.

شیرانی گفت: همه پرسنل بهداشت و درمان قاطعانه در میدان مبارزه با کرونا ماندند و ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف نیز از آنان حمایت کردند و خوشبختانه مشاهده شد که چه بسیجی در ضدعفونی معابر، تولید ماسک، تولید محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح و... ایجاد شد، در نهایت نیز جو روانی کمبود تجهیزات حفاظت فردی به دست مردم شکسته شد.

او افزود: یکی از موارد متصل کننده همدلی بین مردم صدا و سمیا بود که در جهت آموزش مردم، تذکرات در خصوص رعایت هشدار‌ها و تقدیر از مدافعان سلامت و کادر درمان عملکرد بسیار چشمگیری داشت که جای تقدیر و تشکر از خدمات همه خبرنگاران رسانه‌های استان به ویژه خبرنگاران صدا و سیما وجود دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار